L'empresa pública Gramepark està a punt d'adjudicar la construcció de la promoció d'habitatges socials del carrer Doctor Ferran de Santa Coloma. És el darrer pas abans de l'inici de les obres, que està previst per al gener. L'operació, esquitxada pel cas Pretòria, ha rebut prop d'una vintena d'ofertes i Gramepark ja ha fet el rànquing de les més ben situades per fer-se càrrec de la construcció dels pisos. Òscar García Dávila, gerent de l'empresa pública, admet que hi ha “una mica de retard” i explica que ara s'està pendent de l'informe tècnic que verifiqui que l'oferta escollida compleix tots els requisits. En aquesta promoció està previst construir 67 pisos, els mateixos que en el projecte inicial, redactat pel govern anterior i modificat per l'alcaldessa actual, Núria Parlon (PSC), per fer-lo viable. Es va rebaixar a la meitat el nombre de plantes –finalment, tindrà planta baixa més nou pisos–, però es van optimitzar els metres per mantenir les característiques inicials dels habitatges. Segons García Dávila, el canvi de disseny representa un estalvi de quatre milions d'euros, tot i que el pressupost de la licitació d'obres és de 7,2 milions. La majoria de pisos ja estan adjudicats. En concret, 45 dels 67 habitatges que s'han de construir. Ho estan des del 2009, una mica abans de destapar-se la presumpta trama de corrupció. García Dávila diu que es tornarà a convocar un concurs per adjudicar els que queden, però no avança cap calendari. El que sí que concreta és el termini d'obres del futur edifici d'habitatges –de protecció però a preu concertat, taxat a 3.002 euros el metre quadrat–, que serà d'entre divuit i vint mesos.
Una altra en marxa
La del carrer Doctor Ferran és una de les promocions previstes en el pla de negoci dels propers anys de Gramepark, anunciat el maig de l'any passat. Una altra que també està iniciada és la del carrer Irlanda amb Banús, al davant de la nova estació de metro de Santa Rosa. En aquesta promoció hi ha previstos dinou habitatges, vuit dels quals seran per a afectats de projectes urbanístics, que ja els tenen adjudicats. Segons el gerent de Gramepark, en queden cinc per adjudicar.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.