El casc antic de Sant Andreu té 300 habitatges en perill de desaparició des de l'aprovació del Pla General Metropolità (PGM) l'any 1976. Són cases construïdes en solars qualificats com a zona verda, vials o equipaments, que amb la llei a la mà podrien ser expropiades i enderrocades en qualsevol moment. Els veïns fa anys que reivindiquen la seva protecció i ahir finalment l'Ajuntament de Barcelona va fer un pas important per salvar-les. El ple va aprovar inicialment una modificació del PGM en aquesta zona que implica la protecció de 240 dels 300 habitatges en situació de risc.
L'Ajuntament ha defensat el pla com un intent de “preservar i revitalitzar el nucli històric i tradicional del barri de Sant Andreu” i ha destacat que la modificació del PGM servirà per augmentar un 20% la superfície qualificada de zona verda.
Els veïns, en canvi, troben que la proposta municipal és “insuficient”. El president de l'associació de veïns de Sant Andreu de Palomar, Genís Pascual, parlava ahir de “sentiment agredolç”. D'una banda celebrava la protecció absoluta de carrers com Pare Secchi – on es podia arribar a construir un vial de 15 metres–, Bascònia o Ajuntament, però lamentava que haguessin quedat fora altres carrers com Jorba o Virgili, i que alguns com Sócrates, Agustí i Milà o Gran de Sant Andreu s'haguessin protegit només parcialment.
El pla estarà tres mesos en exposició pública per poder rebre al·legacions. La previsió municipal és aprovar-lo definitivament el novembre del 2012.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.