Urbanisme

societat

Girona entra en una xarxa europea de ciutats per analitzar l'impacte del TAV

Hi participen dotze municipis, mitjans o petits, d'arreu d'Europa per compartir problemes i avantatges

El govern promourà un pla estratègic

L'Ajuntament de Girona s'ha integrat dins la xarxa europea de ciutat anomenada EnterHub amb la voluntat d'analitzar els impactes que suposarà per a la ciutat l'arribada del TAV a la capital gironina. Es tracta d'una xarxa que formen dotze ciutats petites i mitjanes d'arreu d'Europa –Ciudad Real, Porto, Preston, Crell, Lugano, Reggio-Emilia, Ulm, Orebro, Rostock, Lodz, Craiova– i que lidera la italiana Reggio Emilia.

Ahir al matí es va reunir el grup de suport local del projecte a l'Auditori-Palau de Congressos de Girona i el regidor responsable del projecte ferroviari, Carles Ribas, va assenyalar que la inclusió en aquesta xarxa “ha de servir per compartir experiències i identificar aquells aspectes negatius i positius que suposarà l'arribada de l'alta velocitat.

El projecte preveu que cada ciutat lideri un dels aspectes d'anàlisi i pugui servir per a la resta de ciutats participants. Des de la integració urbana i ambiental fins a eixos importants com ara el turisme, la cultura, la comunicació o les sinergies amb el territori i amb la mateixa ciutat són alguns dels aspectes importants que es tenen en compte. Ribas va explicar que en la trobada d'ahir hi van assistir agents socials com ara la UdG, les patronals empresarials o el sector de l'hostaleria, entre d'altres, per transmetre les seves preocupacions o reptes que volen obtenir amb l'arribada del TAV. El pla d'acció local quedarà definit a l'octubre per part del grup de suport local, i després començarà la segona fase del programa, que s'acabarà l'any 2015, un cop s'hagi fet la implementació i s'obtinguin els resultats de l'anàlisi feta pels principals actors.

Petites i mitjanes

L'assessor tècnic del projecte europeu, Robert Stüssi, va destacar la importància que “siguin ciutats petites i mitjanes perquè sovint és d'on surten les millors apostes i innovacions per l'arribada del tren d'alta velocitat”. També va destacar la participació dels agents socials en l'anàlisi dels impactes del TAV.

LA DATA

09.2012
El consistori
traurà el concurs per adjudicar un estudi que marqui un pla estratègic per a l'arribada del tren.

Concurs per al pla estratègic

El responsable municipal del projecte ferroviari, Carles Ribas, va avançar la voluntat de l'equip de govern de convocar un concurs per adjudicar a una empresa externa un estudi que analitzi de manera global l'impacte que acabarà suposant l'arribada del TAV a la capital gironina i n'elabori un pla estratègic. El govern entén que cal un document de referència que permeti conèixer les oportunitats o les problemàtiques que pot suposar a curt o a llarg termini l'arribada de l'alta velocitat a Girona. Ribas considera que aquesta anàlisi ja s'hauria d'haver fet fa uns anys per permetre planificar les accions a seguir, ara que falten pocs mesos perquè arribin de manera efectiva els combois del TAV, però “mai és tard per fer-ho”. L'estudi ha de servir per planificar les línies de futur a tots els nivells.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.