Urbanisme

Gràcia proposa reduir el cost de cobrir els FGC a Sabadell fent-ho per fases

L'entitat veïnal planteja eliminar les obres provisionals i que els trens entrin en funcionament de manera esglaonada

El tram no té data d'execució

L'Agrupació de Veïns del Barri de Gràcia de Sabadell ha presentat una proposta nova per abaratir el cost de cobrir els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al seu pas per Can Feu, que té un cost de 25 milions segons l'estudi informatiu que ara està en període d'al·legacions. Els treballs no tenen data i s'han de finançar, segons un conveni urbanístic firmat entre la Generalitat i l'Ajuntament el 2012, amb plusvàlues urbanístiques. La proposta que ha presentat l'entitat veïnal és una variant de l'oficial que evita fer “obres provisionals que signifiquin una despesa innecessària”.

En concret la proposta, que ja han plantejat a la taula d'entitats de debat sobre cobrir les vies, preveu dividir en quatre fases el tram d'actuació de 600 metres entre la rambla Ibèria i el passeig de Can Feu. D'aquesta manera no s'hauria d'interrompre la circulació de trens durant tot el temps que durin les obres, ja que planteja una entrada en funcionament de les noves vies cobertes de manera esglaonada.

El nou projecte presentat redueix el pressupost i, a més a més, planteja una millora del traçat previst en alçat, ja que fa possible “restaurar el desnivell existent, generant noves rasants de les locals a cotes pròximes al terreny original”.

També aporta una solució a la complexitat de mantenir obertes alternatives de pas pels vials del passeig de Can Feu i permet construir passos alternatius per les travessies dels vianants dels
carrers César Torres i Júpiter.

Els veïns han plantejat aquesta proposta a la taula d'entitats en el marc del debat sobre cobrir les vies que ha d'elaborar un document definitiu a final de mes. Tenen previst fer-lo arribar a la Generalitat dins de la proposta d'ampliació de les al·legacions a l'estudi informatiu.

Les obres per cobrir aquest tram a fi de superar la barrera entre els barris de Gràcia i Can Feu es van incloure en el període d'al·legacions al projecte global fet per portar el metro a tota la ciutat atenent a les reivindicacions dels dos barris.

El perllongament de la línia dels FGC es va iniciar el 2006 i, després, es va aturar el gener del 2012 –com també va passar amb la de Terrassa– per falta de liquiditat. Al cap d'un any es van reprendre els treballs després de renegociar els pagaments amb bancs i constructores. L'objectiu és posar en funcionament les quatre estacions i els 4,4 quilòmetres el 2016.

LA XIFRA

25
milions
és el que s'ha pressupostat que costarà cobrir aquest tram entre els dos barris.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia