Urbanisme

Recta final del nou pont sobre el Ter a Girona, que s'obrirà el 25 de març

Els treballs s'han intensificat aquestes últimes setmanes i ara ja s'estan fent les capes d'asfaltatge

La infraestructura s'havia d'acabar a final del 2012

El nou pont sobre el Ter a Girona ara sí que entra en la recta final de la construcció, i està previst que s'obri el 25 de març. Després de múltiples entrebancs que han fet que una obra que s'havia d'acabar el setembre del 2012 s'hagi allargat en el temps, ara sí que els treballs de l'obra arriben a la seva fi.

Des de fa uns dies, els treballs ja se centren en les últimes capes d'asfaltatge en els dos vials en tota la llargada del pont. Ara l'estructura ja està del tot acabada i s'han instal·lat completament les tanques als laterals, a més de les mitgeres, i s'han acabat les dues voreres que hi haurà a cada costat de la nova infraestructura. L'últim compromís del Ministeri de Foment era que el nou pont que connectarà la zona de l'hospital Josep Trueta amb el sector del Pont Major s'acabaria el primer trimestre, i els responsables de l'obra han posat sobre la taula el 25 de març per completar l'obra i que es pugui obrir el trànsit. Tot i això, no hi ha data per inaugurar de manera oficial el nou pont que ha executat l'Estat, el qual també ha finançat els més de 20 milions que ha acabat costant.

Entrebancs constants

Les obres van començar amb molt de retard sobre les primeres previsions i no va ser fins a l'estiu del 2010 que es va iniciar la neteja de la llera i la vegetació, però des del principi van sorgir entrebancs i retards. Primer, l'ACA va obligar a allargar el pont fins a pràcticament el mig quilòmetre de llargada perquè l'ull del pont de més de 120 metres posava en perill que l'estructura no aguantés en casos de crescudes del Ter. El trasllat de línies elèctriques i un alentiment del ritme de les obres i del projecte van anar acumulant retard.

Finalment, a l'estiu un error de construcció va obligar a refer el forjat, ja que les proves de càrrega van palesar que les vibracions eren excessives per al volum de trànsit que haurà de suportar, i es va haver d'aixecar part de l'obra per refer-la una altra vegada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia