Urbanisme

De carretera a eix cívic

Després d'un procés participatiu i mobilitzacions, al juny comencen les actuacions

De moment afectaran només un dels 3,7 quilòmetres que té tota la via

El mes de març passat els veïns del Poblenou protagonitzaven una de les darreres mobilitzacions per reivindicar l'esperada reforma del carrer Pere IV. Després d'un any i mig d'un procés de participació ciutadana amb una alta implicació per part dels veïns, i que va provocar, segons el consistori, un retard en la presentació del projecte, un pacte entre PSC i CiU va permetre desencallar-lo. El portaveu socialista, Jaume Collboni, va ser el responsable de presentar, justament una setmana després de les citades protestes, la proposta de reforma i d'anunciar el pressupost previst: 16,8 milions d'euros.

Aquesta partida anirà destinada a rehabilitar i reurbanitzar el total de la via entre el carrer Pallars i l'avinguda Diagonal. El primer tram de reforma, d'un quilòmetre dels 3,7 que té el carrer, tindrà un pressupost de 8,8 milions d'euros, i afectarà l'espai comprès entre els carrers Roc Boronat i Bilbao. Tot i que les previsions parlen de final del 2015, segurament caldrà esperar fins al 2016 perquè comencin les obres dels dos extrems de la via, que costaran 8 milions més. Les intervencions urbanístiques variaran segons el tram que afectin, però principalment comportaran eixamplar voreres fins als set metres, fer un carril bici en els dos sentits de la marxa i deixar un únic carril de circulació i un altre per a aparcaments i càrrega i descàrrega.

El president de l'AV del Poblenou Salvador Clarós, parla amb satisfacció del projecte, el qual, de fet, va ser proposat i endegat des d'un principi pels mateixos veïns, però critica el retard amb què aquest ha arribat a fer-se realitat: “És un projecte que ja vam presentar a l'anterior consistori i fins avui no s'ha tirat endavant”, adverteix. Clarós no es conforma, però, amb un canvi de configuració del carrer: “Hem de seguir parlant de molts punts de la via, perquè, per començar el planejament del 22@ no preveia que les façanes donessin a Pere IV. Això ha de canviar, ja que les façanes porten comerç.”

Per altra banda, Clarós reclama analitzar globalment tot el carrer i en concret alguns punts de difícil resolució, com ara el parc del Centre del Poblenou, que interromp la continuïtat de l'artèria, el pas del carrer sobre la via del tren a tocar de Marina o l'arribada de l'avinguda a la rambla Prim.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia