Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Comunicació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La crisi obliga TV Girona a aturar laproducció de programes i acomiadar nou treballadors

El canal gironí aposta per convertir-se en una televisió d'informació local

El director del canal gironí, Àlex Martí a la seu d'informatius, al carrer Nou. Foto: LLUÍS SERRAT.

TV Girona s'està replantejant el seu model de televisió, optant per un canal més informatiu, arran de la crisi. La situació econòmica ha obligat el canal a aturar l'àrea de programes i acomiadar nou treballadors, a més de prescindir dels vuit col·laboradors que s'encarregaven de diferents espais però que no formaven part de la plantilla. El director del canal, Àlex Martí, va explicar que la idea és apostar per un «model més sostenible», centrant la producció pròpia a potenciar la informació local.

«Som un mitjà de comunicació que els seus ingressos provenen cent per cent de la publicitat i, arran de la crisi, la inversió que fan els clients és molt inferior a la de fa un any», explicava ahir Àlex Martí. És per això que la direcció de TV Girona s'està replantejant el model de televisió. «La programació pròpia és un model molt car i, per això, volem enfocar tots els recursos a espais informatius», assenyala Martí, que afegeix la idea d'implementar a TV Girona l'estructura de rodes del 3/24.

Redifusions

Àlex Martí va matisar, però, que si bé «no es gravaran més programes de plató», com ara Tots a la cuina i La Ciutat dels llibres –tot i que es poden emetre en redifusió–, sí que continuen programes amb una vessant més informativa com ara Temporada alta, Espai habitatge, Fitag i Fil directe. També deixa clar que no és perquè no hagi funcionat l'aposta de «programació pròpia de qualitat», sinó per qüestions econòmiques. Així, de les 22 persones en plantilla, TV Girona ha acomiadat vuit treballadors i ha fet una prejubilació. Es tracta d'empleats que portaven quatre anys al canal i inclouen tant càmeres i tècnics com productors i periodistes. També prescindeix, de moment, dels col·laboradors: Xavier Carmaniu (La ciutat dels llibres), Francesc Carcassés (Tot rodó), Meritxell Bonet (Salut) i dels cinc cuiners de Tots a la cuina.

Més de 25 anys

TV Girona és un dels canals locals més veterans –va néixer el 1985– i aquest darrer any ha assumit un repte molt important: la gestió de continguts de Canal Nord. L'abril del 2006, l'empresari Joaquim Vidal es convertia en l'accionista majoritari del canal i fa cinc anys que Àlex Martí n'és el director. L'última etapa s'ha caracteritzat per una forta embranzida de la producció pròpia, tant de programes com d'informatius. L'última enquesta del Baròmetre de la Comunicació li atorga prop del 24% de l'audiència de la demarcació.

Darrera actualització ( Dijous, 1 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter