L'AVUI i El Punt, amb un total de 281.000 lectors, consoliden el seu lideratge en la premsa en català, segons la segona onada de l'any de l'Estudi General de Mitjans (EGM), que es va fer pública ahir i que correspon al període de l'octubre del 2009 al maig del 2010. Aquesta xifra (molt similar als 278.000 lectors adjudicats per l'últim Baròmetre de la Comunicació) suposa un lleuger augment respecte a l'anterior onada, en què l'EGM donava als dos diaris una audiència a Catalunya de 280.000 lectors.
Concretament, l'estudi atorga a El Punt 154.000 lectors i a l'AVUI, 127.000. Així doncs, només hi ha tres diaris que superin l'audiència de cadascun dels dos rotatius del grup Hermes Comunicacions: El Periódico de Catalunya (713.000 lectors), La Vanguardia (712.000) i El País (233.000).
Per demarcacions, és destacable la supremacia d'El Punt a les comarques gironines amb 116.000 lectors, a gran distància de La Vanguardia (63.000), El Periódico de Catalunya (47.000) i el Diari de Girona (46.000). Pel que fa a l'AVUI, el diari obté els seus millors resultats a la demarcació de Barcelona (106.000).
‘Presència'
Pel que fa a la revista dominical Presència, se li atorguen 89.000 lectors als Països Catalans. Cal tenir en compte també que en aquesta segona onada encara no es comptabilitza la distribució de Presència amb l'AVUI.

































Comentaris
Quelcom falla quan majoria de la gent prefereix a rebre la seva informació de diaris que no agraden gaire Catalunya com una nació o com s'explica que el Montilla senti incomoda amb pancarta. Això es manca de qualitat de premsa en català ? Diari el punt/avui no arriba ni el nivell de suport que té un diari de Madrid doncs diria que diaris catalans no només falla sinó que es catastròfic. Algú hauria de plantejar com s'arregla, potser articles haurien de ser més creatius, fons d'inspiració i educatiu. Hi ha milions de persones que no saben res de nació catalana i única manera a canviar-lo es amb educació que pot fer qualsevol persona començant a des de no canviar a castellà mai i explicant història de Catalunya quan es pot perquè la gent vol sentir-se a formar part d'equip ...
El que hi ha es una verdadera manipulacio en els grans mitjans de comunicacio: la Tv i el cinema. S'esta demostrant, mireu les radios, que hi ha mercat per la cultura catalana, i que es la que la gent vol, les radios en catala son liders!!! com pot ser doncs que nomes tinguem un canal de tv en catala i 10 en castella? que esta passant? aixo a casa meva se'n diu colonitzacio cultural. Pq no deixen crear mes canals d'ambit nacional catala? pel que fa al cinema potser el 2018 ho arreglem amb lanova llei del cinema..... si fa o no fa, una vegada mes l'unica via per sortir de l'etzucac es diu independencia.
Els resultats de radio i premsa no són pas dolents. Bé, els de la ràdio són molt bons. Penso que no fem altra cosa que resistir els atacs, dissimulats o no, d'un Estat que és molt hostil, aliè o en el millor dels casos indiferent. Ens bombardegen de forma contundent amb el castellà i tot i així aguantem bé, potser no prou bé, però si bé. Tenim massa gent de fora vivint entre nosaltres, parlo d'espanyols i catalans assimilats. Això explica que diaris espanyolistes i gens amics de Catalunya ocupin la tercera posició. Però no sempre ha de ser així, paga la pena esforçar-se per revertir la situació i despertar a molt català passota que viu massa tranquil. Endavant !!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.