Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Comunicació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari
el reportatge

Llibres, roses i TDT

El Garraf estrena les emissions en televisió digital terrestre recordant els inicis dels dos canals comarcals

Tres, dos, u, zero! Els sis alcaldes del Garraf van prémer el botó que simbòlicament iniciava les emissions del canal públic comarcal a través de la televisió digital terrestre; les emissores de ràdio locals de Vilanova, Sitges, Sant Pere de Ribes i Cubelles també poden escoltar-se a la TDT.


Abans de fer un pas endavant sovint cal mirar enrere; treure la pols, si cal, de cintes antigues per redescobrir les primeres cares que van gosar entrar a casa a través de la televisió per explicar les notícies més pròximes, sent conscients que no rebrien peticions d'autògrafs dels espectadors, sinó, com a molt, alguna mirada encuriosida. Aquelles cares van passar de llegir el guió de l'informatiu sobre la taula, a mirar-nos fixament als ulls; a canviar d'estudis, de companys o de programes; i a ser substituïdes per moltes altres cares. Dijous, a l'auditori de Neàpolis, l'entrada en la televisió digital terrestre de Canal Blau i Maricel Televisió va permetre recordar els orígens de dos canals nascuts fa gairebé vint anys, i deu, respectivament, amb una vocació de servei local que s'ha estès a l'àmbit comarcal, i que ja poden sintonitzar-se al canal 30 de la TDT.

A dalt de l'escenari, els alcaldes del Garraf van pronunciar el compte enrere i van polsar el botó que va iniciar les emissions digitals. Amb aquesta nova etapa la televisió pública del Garraf guanya espectadors –de 100.000 passa a 350.000–, ja que a municipis com ara Olivella i Canyelles hi ha recepció. «Olivella no ha tingut mai una bona recepció analògica, esperem que amb l'entrada en la TDT se solucionin aquests problemes», va assegurar l'alcalde d'Olivella, Joaquim Mas, que va recordar que actualment només un 50% del municipi rep el senyal de la televisió digital. «Obrir el coneixement dels ciutadans de tot el Garraf» és el que permetran les emissions en TDT del canal públic del Garraf per l'alcalde de Canyelles, Xavier Robert. L'alcaldessa de Cubelles, Maria Lluïsa Romero, va destacar la satisfacció del municipi per participar en el projecte. «Ja fa temps que estem fent serveis d'àmbit comarcal en àmbits com ara l'educatiu i el sanitari, i ara ho farem en el de la comunicació», va dir l'alcalde de Sant Pere de Ribes, Josep Antoni Blanco. El mateix esperit comarcal va defensar l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, que va destacar que per al municipi «és molt important treballar en projectes comuns, i aquest és vital per a la comarca». «Estar a prop del que interessa a la gent» és un dels reptes de la televisió comarcal per a l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, que aposta per «seguir treballant en una major complicitat» a escala comarcal. Tant el secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Carles Mundó, com el representant del Consell de l'Audiovisual de Catalunya Esteve Orriols van felicitar els ajuntaments pel procés seguit a l'hora de posar en marxa les emissions en TDT. Com que tot el que avui és nou demà, o demà passat, ja serà vell, de ben segur que la televisió digital deixarà de ser sinònim de noves tecnologies d'aquí a un temps i donarà pas a una altra amb molts més avantatges... Llavors, també caldrà fer memòria d'un 23 d'abril –ara, proper, llavors, nostàlgic– que per un any el Garraf no només ha dedicat a les roses i als llibres, sinó també a la TDT.

Darrera actualització ( Dissabte, 25 d'abril del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Froilan Franco (Sitges)
També a destacar....

Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina (2009)

Coincidint amb la celebració de la Diada de Sant Jordi, el CEIP Esteve Barrachina ha celebrat una nova edició dels Jocs Florals que premien els alumnes participants en les categories de narrativa,còmic i poesia en la modalitat de català.A aquesta Festa escolar de les Lletres Sitgetanes, on han participat els alumnes, s’han repartit també diplomes i llibres entre els alumnes guanyadors,cosa que sensibilitza la població infantil en edat escolar en summum grau.
La d’enguany,com a escola pública d’educació Infantil i Primària, ha estat una de les edicions amb la participació entre els estudiants d’entre 6 i 12 anys,és a dir,els cicles inicial,mitjà i superior-.Al bell mig de la presentació dels diplomes i del punt de llibres de lectura,dues excel.lents actuacions de viva veu al micròfon amb fons musical de flauta com a mostra que la música és el ressò de l’esperit escolar-.
Els encarregats de repartir els guardons des de la taula de la presidència han estat la Directora del CEIP Esteve Barrachina,la il.lustre pedagoga Neus Canyelles i Daurell;la Psicòloga de l’AMPA,el poeta Joan Duran i Ferrer, un mestre,una mare i també representants de l’AMPA del centre.
Els Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina,tot s’ha de dir són la versió i el ressò de les Justes Literàries que se celebraven al centre escolar els anys 70 sota la direcció de la sempre honorable Directora la Pràxedes Villalonga,mestra menorquina de forta influència tant en la política escolar provincial com en la política municipal.N’estic més que segur que molts sitgetans i sitgetanes fan memòria d’aquelles Justes Literàries o Diada de la lieratura sitgetana al Col.legi la Vila del C/ Rafael Llopart.
Hi constituïen un Concurs Literari escolar de primera magnitud fins que són convertides en els actuals Jocs Florals Escolars,ma memòria històrica també del concurs literari d’origens remots en l’Edat Mitjana i que mercès a la iniciativa del vilanoví en Víctor Balaguer els hi tenim entre nosaltres en els darrers segles.
Els Jocs Florals al CEIP Esteve Barrachina,tal com les Justes Literàries ,continuen essent-ne al centre escolar una eina cultural-escola r fonamental per estimular entre els escolars la creativitat poètica en poemes i narracions,amb modulacions artistiques com ara la música i el dibuix,tot essent-ne una valuosa contribució a la construcció i divulgació pel gust entre els escolars per l’art de la paraula i l’expressió musical.Enhorabona !
En aquest curs 2008-2009,”Pòrtic a la nostra Vila de les Noces d’Or del CEIP Esteve Barrachina(1960-2010)”,com a primer Grup Escolar estatal en règim graduat,els Jocs Florals,encara en són un viu testimoni de la seva trajectòria poètica i literària-musical,com van demostrar novament la seva capacitat de reacció i la seva ferma voluntat de renovació i d’adaptació al món escolar i sitgetà d’avui,en consolidar els premis com a guardons als alumnes més avantatjats,que ara es diuen “Premis de Poesia,de Narració,de Dibuix Jocs Florals del CEIP Esteve Barrachina”,amb tres importants efectes,viscuts el mateix dia de Sant Jordi a la sala de teatre El Retiro:
La cerimònia del Lliurament de Premis al Casal de Cultura de la Lira,és a dir, el Retiro s’ha convertit,clar i sitgetà, en una autèntica Festa Infantil tant de la poesia com de la narrativa i el cómic,que destaca amb excel.lència perquè posa en relleu la relació entre l’entorn acadèmic del CEIP Esteve Barrachina i els Jocs Florals mitjançant un concurs literari-.A destacar amb singularitat, que amb la creació de la figura del “Premi Especial Jocs Florals-2009”, repetitiu curs rere curs,que en aquest curs 2008-09 el va rebre una molt il.lusionada alumna de 6è d’Educació Primària,un cop més el CEIP Esteve Barrachina vol afegir-se a l’avantguarda de les entitats sitgetanes amb iniciatives culturals i singularment a la relació entre l’escolar privilegiat i la Vila de Sitges.
No cal dir-ne que des del “Premi Especial Jocs Florals”,tant el CEIP Esteve Barrachina com altre centre escolar sitgetà,cedeixen el lloc a l’escolar guanyador/a,tot i canalitzant la seva sensibiitat i la seva creativitat envers la Vila de Sitges,que ja seria bo que hi fossin presents en les activitats culturals de les altres entitats sitgetanes-.Els “Premi Especial Jocs Florals-2009”,són i d’ara endavant podrien ésser-ne, si més no, uns excel.lents representants dels centres escolars amb capacitat de participar-hi i fins i tot d’un nucli juvenívol de cultura sitgetana de futur.Enhorabona al “Premi Especial Focs Florals-2009” del sempre excel.lent primer Grup Escolar estatal ,a punt de celebrar el mig segle entre els sitgetans.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter