Dilluns, 21 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Comunicació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 3 comentaris Enviar un comentari

Els més llegits en català

Les dades del Baròmetre de la Comunicació atorguen a El Punt i l'Avui un total de 274.000 lectors, i es mantenen així com a líders de la premsa en català

.

El Punt i l'Avui, amb un total de 274.000 lectors, es refermen en el lideratge de la premsa en català, segons reflecteixen les dades fetes públiques ahir de la quarta onada del Baròmetre de la Comunicació. L'estudi comprèn del setembre del 2009 a l'agost del 2010 i atorga a El Punt un total de 155.000 lectors a tot Catalunya; la mateixa xifra que en l'onada anterior. Pel que fa a l'Avui, el baròmetre li atorga 119.000 lectors. En el rànquing de premsa diària generalista de pagament, només hi ha tres diaris que superin l'audiència de cadascun dels dos rotatius del grup Hermes Comunicacions: El Periódico (696.000 lectors), La Vanguardia (638.000) i El País (221.000).

Per demarcacions, El Punt és líder a les comarques gironines amb 107.000 lectors, a gran distància de La Vanguardia (63.000) i Diari de Girona (46.000). L'edició d'El Punt a les comarques barcelonines es manté estable amb 33.000 lectors en les quatre onades del 2010 del baròmetre. Destaca el creixement de la revista Presència, que obté 85.000 lectors, deu mil més que en l'onada anterior (75.000). Per la seva banda, es mantenen per sobre dels 50.000 lectors El 9 Esportiu (57.000) i el suplement d'oci i lleure Sortim (53.000).

En aquesta quarta onada de l'any, les xifres indiquen que el consum de diaris i ràdio es manté a la baixa amb un 3,5% menys de lectors respecte de l'últim any i un 3,2% menys d'oients. En canvi es manté la tendència a l'alça d'internet –12,8% més– i de revistes –4,7% més–.

TV3 i Catalunya Ràdio, líders

Sense canvis en el lideratge de televisió i ràdio al país, segons els enquestats pel baròmetre (una mostra de més de 30.000). TV3 és la cadena més vista al país amb un 17,6% de quota de pantalla, i ha perdut quatre dècimes respecte a l'onada anterior. La cadena catalana és líder a les quatre demarcacions catalanes; destaca a Lleida, on supera el 22% de quota de pantalla. Les xifres del baròmetre no reflecteixen la baixada d'audiència de l'agost, que sí que indiquen les audiències que mesura Kantar Media. I en el panorama radiofònic, continua la pugna entre Catalunya Ràdio, que és líder al país amb 487.000 oients, i l'emissora del Grupo Godó, RAC1, que escurça distàncies, amb 445.000 oients. Destaca el lideratge de RAC1 (73.000) a les comarques gironines al davant de Catalunya Ràdio (68.000), fet que converteix Girona en l'única demarcació on l'emissora pública no figura al capdavant del rànquing de ràdios.

Darrera actualització ( Divendres, 1 d'octubre del 2010 13:05 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Tom Niemi (Sabadell)

Yuippii quasi 20% de la gent a Catalunya mira televisió en català! Festa ja!

avatar A. Moreno (Calafell)

Suposant que la meitat dels lectors del Periódico llegeixen l'edició en català, això fa que tinguin 348.000 lectors, a bona distància de la suma de l'Avui i el Punt (274.000). Qui són "els més llegits en català", doncs? Mentir amb estadístiques sembla la norma número 1 de molts periodistes. Això a banda de la pena que fa que els mitjans més llegits, amb diferència, siguin en castellà.

avatar oriol serra (Terrassa)

El Periódico no m'agrada menys, massa notícies dramàtiques, i els lectors que comenten són uns gfsshxcv. Perdoneu, però és el que penso.


L'Avui m'està decebent una mica, i molts cops acabo mirant Lavanguardia. Però, m'agrada molt llegir als habituals que comenteu per aquí. ;)

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Infermer/a per a Centre de la 3ª Edad

C. de P. Las Arcadias Calàbria

20/05/12 20:24 - BARCELONA

Personal de manteniment

Mercadona, SA

18/05/12 20:07 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Creieu que Espanya es trenca?
Creieu que Espanya es trenca?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter