Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Comunicació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
La contraportada

L'ona de la costa fa 30 anys

Antigues veus de Ràdio Ciutat de Badalona participen en la programació especial de dotze hores en directe des del Teatre Principal per celebrar el trentè aniversari de l'emissora

Dani Gutiérrez, al centre, amb històrics com Mar Martínez, Curro Gadella, Jordi Tortós, Joan Vidal i Fina Ruaix, ahir al Principal. Foto: J.G.

A principi dels vuitanta, dos joves estudiants de periodisme es van reunir amb l'aleshores alcalde Màrius Díaz per mirar de muntar una emissora de ràdio local. Després de molts esforços, el 7 de juliol de 1981, a les sis de la tarda, Ràdio Ciutat de Badalona començava les seves emissions. Ahir va fer trenta anys, i el passat i el present de l'RCB es van trobar al Teatre Principal. Els programes habituals es van fer en directe des d'allà, dotze hores de programació, amb l'aniversari com a fil conductor.

L'exalcalde Díaz, en una connexió telefònica, va recordar l'interès de crear un mitjà de comunicació “que no hagués de donar explicacions al governador civil”. Va afirmar que la ràdio “es va donar a conèixer ràpidament i la gent se la va fer seva”.

Els inicis no van ser fàcils. Joan Vidal va recordar ahir, sota l'atenta mirada de Jordi Tortós, el primer cap de programes, com va condicionar unes sales completament buides i les va convertir en estudi de ràdio. I després, Tortós va tenir l'encomanda d'elaborar una graella de programes. “Es barrejava la inexperiència amb les ganes d'aprendre”, va explicar. El primer programa que es va sentir, un dia com el d'ahir de fa trenta anys, va ser El Badiu. “Pretenia ser el calaix de sastre, recollir tot el que no tenia cabuda en la resta de la programació”, va explicar Jordi Martí, un dels responsables del programa i actual cap d'informatius.

El remodelat Teatre Principal va sentir ahir com s'ha fet ràdio a la ciutat. Velles i belles veus de l'Ona de la Costa com Curro Gadella, Mar Martínez o Fina Ruaix van recordar diverses anècdotes. Es van escoltar sintonies de programes antics i el primer indicador que explicava a quin dial hi havia aleshores Ràdio Ciutat.

En trenta anys han passat moltes coses, però l'alcalde, Xavier García Albiol, que també va ser present en la programació especial, va augurar a la ràdio “un futur positiu i més engrescador”. L'RCB forma part ara de l'empresa Badalona Comunicació, que gestiona els diversos mitjans públics. El seu gerent, Joan Montornès, va destacar haver arribat a celebrar els 30 “sent la germana gran d'un grup de comunicació que és un referent en la comunicació de proximitat al país”.

Un dels canvis principals en aquests anys han estat les noves tecnologies, que van permetre que la programació especial d'ahir, com és ara habitual, es pogués escoltar des de Badalona a tot el món.

Darrera actualització ( Divendres, 8 de juliol del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter