Comunicació

LUTZ EMMERICH

DIRECTOR SPOTIFY A ESPANYA

“Spotify busca treballadors per a la seu d'Estocolm”

Tenim deu milions d'usuaris al món. A l'Estat en som quatre milions i Barcelona és on hi ha més seguidors

Spotify s'ha convertit en un
referent de la indústria musical per oferir accés legal a milions de cançons i vol ser un gestor integral musical. Es
defineixen com la solució a
la pirateria de la música.

Els seus responsables diuen que el 80% dels que utilitzen el servei de subscripció han deixat d'utilitzar les xarxes per les quals circulen la majoria dels arxius piratejats. Un èxit...

La nostra idea va ser trobar una fórmula legal i ens confirmen els últims estudis que ha baixat un 25% la descàrrega irregular des que existeix Spotify.

Internet, en què diria que
l'ha canviat més?

M'ha canviat en tot i sobretot en la manera com escolto la
música. Ho faig molt més que abans i hi tenim cada vegada
un accés més contundent.

Spotify ha pagat des del 2008 més de 100 milions d'euros a les discogràfiques per les cançons del catàleg. ‘Spot' vol dir descobrir i ‘identify', identificar. Quina ha estat la clau?

Poder escoltar la música per ordinador o per mòbil i fer-ho d'una manera molt fàcil. Ja saps què s'ha de fer: tecleges i et surt de seguida el resultat, un artista o una cançó. Fàcil, ràpid i complet. Tenim més de quinze milions de cançons accessibles de manera legal des de qualsevol ordinador
i en qualsevol moment.

Aquesta companyia sueca, amb seu a Londres, ha signat acords amb les discogràfiques més importants del món. Han aconseguit més de deu milions d'usuaris. Quants usuaris tenen a Catalunya i a l'Estat espanyol?

A l'Estat, hi som des del febrer del 2009, i hi tenim més de
quatre milions d'usuaris. Les
xifres ens han sorprès molt.
És de les ciutats de Barcelona
i Madrid, sobretot Barcelona, d'on provenen més usuaris i
seguidors, i en tercer lloc ens
arriben d'Andalusia.

Hi ha versió gratuïta i també
de pagament. Cada vegada
tenen més clients?

Sí, cada vegada hi tenim més gent interessada. El 15% de les persones actives de Spotify, que paguen o bé 4,99 o 9,99 euros, creix. Avui som més de dos milions d'usuaris de pagament i
això ens converteix en líders, una dada que ens ha impressionat a nosaltres mateixos.

Fa sis mesos que tenen seu a Barcelona. Creixerà?

Volem ampliar la plantilla perquè és un mercat molt important. Hem buscat comercials en línia amb experiència sobretot. Cada vegada genera més publicitat el nostre web, que s'ha de vendre a nous anunciants. Ara de moment som quinze persones treballant a Espanya i farem incorporacions, però on
podem oferir més feina és a Suècia, Estocolm. I és que tot just acabem de començar...

De moment són a nou països. Des de l'estiu passat, als
Estats Units. Quin personal
necessiten?

Ens falten moltes mans a Suècia, on tenim el desenvolupament del producte i els programadors. Si hi ha gent a Barcelona, bons programadors, enginyers informàtics que busquen feina i volen venir a treballar a Estocolm estan convidats a enviar el seu currículum a aquesta adreça: http://www.spotify.com/es/jobs/vacancies/

Tenim el seu servei als mòbils
i a la Blackberry, des de l'octubre d'aquest any. Hi haurà
més novetats?

El més nou que hem llançat
ha estat el servei per a la Blackberry i ara ens falta una versió per a l'Ipad. Entenem que cada vegada ens ho demanen més
i la tindrem ben aviat, però
encara no hi ha data.

I les xarxes socials cada
vegada són més importants
per al seu servei...

Vam fer l'acord amb Facebook
i ara podem veure a temps real el que escolten els amics amb només un clic. Facebook té
més de 750 milions d'usuaris
i més de la meitat es connecten diàriament. Per nosaltres, la
integració amb ells ha estat clau. Permet recomanar música, crear el teu propi gust de música o aprendre de les llistes de música d'altres amics. I
ben aviat tindrem acords amb altres xarxes socials.

I per què a Spotify no hi
ha els Beatles?

Hi ha artistes que no volen optar per aquest camí de difusió, però quan l'artista hi vulgui ser, estarem molt contents de rebre'l; ara ho respectem absolutament.També és clar que un dels èxits de Spotify s'ha basat en el boca-orella de la gent!

a la vida real

Fa tres anys i dos mesos que és el director de Spotify a l'Estat espanyol. És el servei de música en línia a la carta que no para de guanyar adeptes i aspira a convertir-se
en la plataforma amb
el cent per cent de la música produïda al
món. Emmerich va ser també director a l'Estat espanyol a Barcelona
de XING i també va ser
cap internacional d'EresMas (France Telecom). S'afegeix al
seu extens currículum
ser el responsable a Portugal i a Espanya d'ADTECH AG. Afirma sempre que “el futur de
la música és portar-la
a sobre allà on siguis”.

De la digit@l...

@Spotify aTwitter 194.602 seguidors

A Facebook 7.200.000 usuaris actius per mes

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.