Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Comunicació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
El zàping

Mirall belga

Per què TV3 l'ha emès coincidint amb el partit del Barça a Canal+?

És inevitable fer la comparació, aquesta tendència a l'efecte mirall que tenim els catalans, quan es veu el documental que Dolors Genovès ha realitzat sobre el trencaclosques belga, amb un títol que es pregunta i de fet respon, de manera implícita, la hipòtesi que planteja: Això no funciona, o potser sí?. Aquest és un dels mèrits d'aquest treball emès a Sense ficció, de TV3, el de la reflexió, de contribuir a fer que l'espectador català faci números, per si no n'havia fet ja, i contraposi les balances fiscals, per exemple, o els graus d'autonomia i arribi a la conclusió que durant més d'un any, en un estat sense govern federal, la cosa ha tirat endavant i molt millor que abans. Un altre dels valors del documental és el de la descoberta de la realitat més enllà de les idees preconcebudes. Els catalans, sempre mirant cap a Flandes, i resulta que a Valònia es plantegen també l'autonomia fiscal! Tot i començar i acabar amb dos tòpics per a turistes, l'Atomium i el praliné, el recorregut que fa del territori és exhaustiu però al mateix temps el contingut no és dens; és agraït de veure. És un documental que insisteix en el debat territorial des d'una narració planera. I s'aconsegueix, entre altres coses, pel plantejament visual: el d'un viatge en cotxe amb referències a la situació d'aquí. En un moment del recorregut, es veu una matrícula “CAT” penjant del retrovisor o el drac del Park Güell. Per tots aquests punts en positiu, pel mirall belga i perquè infon l'esperit crític, per què TV3 l'ha sacrificat emetent-lo la mateixa nit que el país estava més pendent del Barça?

Darrera actualització ( Dissabte, 11 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter