Comunicació

“Busquem perfils tecnològics i de màrqueting”

A Barcelona hem creat un gran
cercle virtuós que
ha beneficiat la compra virtual

El comerç electrònic és un bon negoci. La seva empresa és pionera en la compra col·lectiva a Europa; com s'aconsegueix això amb només tres anys?

Arriscant. Pensàvem que aquest negoci podia funcionar
i el vam llançar a Barcelona el 2009 i gràcies a un bon equip
ha funcionat finalment.

De moment, el seu portal ha superat els quatre milions d'usuaris a l'Estat espanyol per poder comprar un producte o servei a través de la xarxa. Però, què ofereix exactament Lets Bonus?

Som com una agenda que, a
través del correu i de les xarxes socials, cada dia envia un seguit de propostes o experiències
per gaudir a prop de la teva
ciutat i amb descomptes de fins a un 70%. I, des del punt de vista dels comerços associats, ajudem que certs productes puguin arribar a més de quatre
milions de subscriptors.

Com és el model?

El nostre model de negoci és
totalment escalable. Aquest
any ja hem crescut un 1.200%. Gràcies a una plataforma d'internet podem oferir serveis a molts clients a la vegada; és la sort de la xarxa. Des del punt de vista logístic, el client compra i té fins a sis mesos per utilitzar aquest producte o servei.

I per què ha tingut tant d'èxit
la compra per internet?

Sense cap mena de dubte, la penetració del comerç electrònic ha estat tot un encert, a Catalunya i a l'Estat. I, ara mateix, ja tenim una gran confiança entre els clients. I sobretot l'expansió de les xarxes socials ha estat clau per a la nostra consolidació. Per això, a hores d'ara, més de 4.000 comerços han confiat en nosaltres i gairebé 2.000 ja han fet més d'una campanya amb Lets Bonus. Els oferim
tenir una gran quantitat de clients a un cost de publicitat efectiu, baix i variable.

I d'on va sorgir la idea?

Era el meu tercer projecte empresarial com a emprenedor. Amb només 36 anys, creia que les xarxes socials s'havien d'aprofitar més i per això vaig estudiar models de negoci que estaven funcionant a la Xina.

Diu que a Barcelona hi ha un autèntic negoci de compra en línia amb empreses com ara Lets Bonus, Privalia i Atrapalo.

A Barcelona hem tingut molta sort; hem fet un gran cercle virtuós que ha beneficiat i molt la compra virtual. Gràcies als grans emprenedors que hi ha,
al capital que ens ha donat suport i també gràcies a l'esforç
de l'administració, com és el
cas de Barcelona Activa.

I una empresa d'èxit com Lets Bonus busca treballadors?

Sí, sobretot pel que fa al màrqueting en línia. El perfil
que busquem és el tecnològic
i també perfils relacionats
amb el màrqueting i la cap-
tació de clients.

Els Estats Units són els reis del comerç electrònic; què hem d'aprendre dels americans?

Sobretot hi ha una diferència cultural. Allà s'entén el fracàs, perquè és el risc d'assumir
nous negocis i els fracassos
no s'esborren del currículum;
es valoren. En canvi aquí no, qualsevol negoci fallit està considerat un fet 100% dolent.

La base del seu èxit són les xarxes socials. Deu estar agraït
a Twitter, Facebook...

Sense cap mena de dubte. Ens fan arribar molt ràpid i a molta gent. Segurament el nostre negoci fa deu anys no hauria acabat de funcionar com ara, gràcies a les xarxes socials.

I les traves pel que fa al
negoci en línia?

Sí, n'hi ha; jo crec que hi hau-
ria d'haver una legislació més ràpida i senzilla del comerç a
internet. Els processos no són fàcils ni ràpids encara.

Una de les bases del seu èxit
és que garanteix fins a un 70% de descompte en els seus productes; com s'aconsegueixen aquestes rebaixes?

Bàsicament, perquè comprem una gran quantitat de productes i arriben a una gran quantitat de públic. Som, a més,
una plataforma de publicitat
i molt segmentada. De fet, grans empreses com ara
Google i Facebook entren a competir amb nosaltres.

Gràcies al seu èxit, apareixeran empreses semblants...

Sí, però nosaltres som els
pioners a Europa i segons els
estudis som una de les grans empreses de comerç electrònic. La nostra prioritat ha estat oferir productes de qualitat i de gran categoria i, a la vegada,
a un bon preu.

Un emprenedor com vostè, quin missatge donaria a futurs empresaris d'internet?

Que siguin realistes, però que no rebutgin el seu somni.

I vostè va tenir algun referent?

Sí, sobretot Amazon; per
això recentment hem arribat
a un bon acord.

I quin és el futur de Lets Bonus?

Estem treballant amb productes dirigits a les famílies, perquè grans i petits també puguin gaudir de les nostres ofertes.

a la vida real

Lets Bonus és una de les empreses de comerç electrònic que han crescut més en els últims anys.
El 2009 i amb 36 anys, l'enginyer Miguel Vicente decideix invertir tots els seus estalvis en un negoci d'internet. En dos anys, aquesta empresa nascu-
da al carrer Marina de Barcelona, dedicada a
la venda col·lectiva a
la xarxa, és avui una multinacional que té com a sòcia la nord-americana Living Social, amb la participació d'Amazon. Dóna feina a 525 treballadors i té oficines pròpies a Barcelona, Madrid, València, Roma, Milà, Lisboa, Buenos Aires, Mèxic, Santiago de Xile, Bogotà i Montevideo.

De la digit@l...

# Facebook de Letsbonus Barcelona: més de 90.000 seguidors

# Twitter: @MiguelVicente_

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.