Comunicació

Xantal Llavina

PERIODISTA

“Volem ser la tercera opció”

Reivindico que es comenci a comptar l'audiència que té
la ràdio a internet

El magazín Directe 4.0 va triplicar el curs passat l'audiència que Ràdio 4 tenia a la tarda. Contenta d'estrenar segona temporada, Xantal Llavina reivindica ser una alternativa, una altra opció en català a la tarda.

Quines novetats presenta aquesta segona temporada?
He apostat per la continuïtat dels col·laboradors i com a novetat destacaria el fitxatge del periodista Sergi Mas, que farà un cara a cara més irònic de l'actualitat; els seus rivals seran l'actor Quims Masferrer i els periodistes Saül Gordillo i Bernat Dedéu. La xarxa continuarà sent molt protagonista amb la secció que farà Gordillo i també els mitjans de comunicació social, amb Dani Casanovas. Una altra de les no-vetats és que un cop al mes tindrem la col·laboració de Jaime Peñafiel. Més veus noves: Albert Rami, que aconsellarà sobre els remeis de tota la vida, i el psicòleg Antoni Bolinches, que parlarà de les relacions en el terreny emocional. També tindrem Conchita Casanovas, que parlarà de cinema, i Maite Boada, de viatges.
Directe 4.0 fa una especial atenció a internet. El diferencia respecte d'altres magazins?
Com a periodista que he treballat a les xarxes socials, considero imprescindible explicar als oients les novetats. Fem una feina de pedagogia d'internet perquè hi ha una generació jove que ja la té apresa, però també hi ha una generació més gran que vol aprendre'n. Per això hi ha entrevistes que estan relacionades amb els principals empresaris del món d'internet i, també perquè Catalunya és un bressol d'empreses emergents d'internet; m'agrada que el programa pugui difondre'ls. A més, anunciem que moltes d'aquestes empreses busquen treballadors. Ara on hi ha feina és a internet i una ràdio pública ha de fer aquest servei.
Els oients, a partir de la xarxa, són protagonistes actius.
I tant! A la secció d'emprenedors se'ns posen en contacte moltes empreses via Twitter o Facebook perquè donem a conèixer el seu projecte. Continuem fent així la marató dels emprenedors un cop al mes, en què tothom té cinc minuts per explicar la seva iniciativa empresarial, la majoria relacionada amb internet. Volem que s'escolti la veu dels oients.
Com valora les audiències de l'estudi general de mitjans?
El que reivindico és que també es comenci a comptar l'audiència d'internet. L'EGM es fa mitjançant enquestes telefòniques; seria bo sumar-hi les dades de
la ràdio a internet. Aquí la tar-da està repartida amb Versió RAC1 i La tribu de Catalunya Ràdio –hi ha hagut canvis a la COM, que ara ha passat a ser La Xarxa, amb desconnexions territorials– però jo aspiro, amb la confiança dels oients, que les tardes de Ràdio 4 puguin ser la tercera opció. Ràdio 4, RNE, té un públic que té ganes de pluralitat i nosaltres fem sentir totes les veus.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.