Comunicació

RTVV podria generar 4.000 llocs de treball invertint el 60% en producció externa

Un estudi de les empreses de l'audiovisual assenyala que el canal ha incrementat fins al 75% les despeses d'estructura i que ha reduït fins al 25% les de continguts

Empreses Audiovisuals Valencianes Federades (EAVF) assegura que si Radio Televisió Valenciana (RTVV) invertira un 60% del seu pressupost en la contractació de producció externalitzada a empreses valencianes es podrien generar prop de 4.000 llocs de treball, absorbint així a molts dels professionals afectats per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de l'ens autonòmic. En un comunicat, el col·lectiu considera que RTVV “ha gastat massa diners en el manteniment de la seua estructura mentre descurava la inversió en la producció de continguts”.

Els empresaris de l'audiovisual realitzen aquesta afirmació basant-se en un estudi realitzat per la pròpia federació que confirma que la distribució pressupostària realitzada per RTVV en els últims anys “és completament oposada a la tendència d'inversió de les cadenes públiques nacionals i europees”.

Segons aquest estudi, la mitjana de les despeses d'estructura d'una televisió pública a Europa, és a dir, el pressupost que es destina a personal, administració, seguretat, gestió, manteniment, és el 24% del pressupost total, mentre que el 76% restant s'inverteix a completar la graella de programació mitjançant la compra de drets d'emissió, producció pròpia i externalitzada, doblatge, serveis audiovisuals, etc.

En els últims anys, RTVV ha seguit la tendència inversa, incrementant progressivament les despeses d'estructura fins a destinar a aquest fi un 75% del seu pressupost anual i afeblint cada vegada més la inversió en producció de continguts fins a no arribar a el 25%.

Contracte programa

EAVF proposa que el Contracte Programa que s'està elaborant per a RTVV contemple que sobre un pressupost mínim anual de RTVV pròxim als 80 milions d'euros, 25 milions es destinen a l'estructura de gestió i 55 milions a l'adquisició de continguts per a completar la graella de programació.

D'aquests 55 milions, 42 milions haurien de destinar-se a producció externalitzada valenciana, i la resta a la compra de drets d'emissió de produccions nacionals i internacionals, retransmissions esportives, doblatge, etc.

D'aquesta manera, “el sector audiovisual valencià assumiria el rol de fàbrica de continguts mentre que RTVV s'ocuparia de la definició estratègica de la cadena, els informatius, esports, i l'emissió i comercialització.”

L'estudi valora també la capacitat de generació d'ocupació del sector audiovisual valencià i assegura que si aproximadament el 60% del pressupost total de la cadena es destinara a la compra de producció contractada a mercantils del territori autonòmic, doblatge i empreses de servei, aquestes empreses generarien prop de 2.000 llocs de treball, entre personal tècnic, continguts i actors de forma directa i altres 2.000 persones de forma indirecta en empreses de servei.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.