Comunicació

Christian Rodríguez

Conseller delegat de Byhours.com

“Volem potenciar que es pugui triar lliurement l'horari de l'hotel”

La majoria de serveis s'estan adaptant al client, però el mercat hoteler s'hi resistia
Cal explicar que el model de Byhours.com consisteix a vendre paquets de tres, sis, dotze, 24, 36 i 48 hores d'estades hoteleres, i que es pot escollir l'hora d'entrada i de sortida. Com va sorgir la idea?
Bàsicament perquè la majoria dels serveis s'estan adaptant al client i, en canvi, el mercat hoteler s'hi resistia, era molt menys flexible. Si el client necessita una habitació, durant unes hores determinades, intentem potenciar que això sigui possible i que els hotels hi posin facilitats. El que vam haver de fer és convèncer l'hoteler que una mateixa habitació pot ser aprofitada per dos clients en un mateix dia i, per tant, obtenir el doble de benefici.
Una empresa catalana, de poc menys d'un any, que arrenca en plena crisi i que ja ha atret més de 250 establiments...
Sí, hem tingut un molt bon inici i ara se'n beneficien els clients, però també els hotelers, que han trobat amb nosaltres una bona manera de potenciar els seus serveis.
Realment per al client surt més econòmic anar a un
hotel per hores?
Si compres tres, sis o dotze hores, sí. Per exemple, si vols passar una nit en un hotel, hi pots entrar a les 21 h i sortir-ne l'endemà a les 9 h, i aquestes dotze hores et surten molt més rendibles que llogar una habitació de la manera habitual, ja que et pots estalviar fins a un 20%. D'altra banda, si apostes per reservar una habitació per a 24, 36 o 48 hores, potser no et surt més barat, però sí que tens la flexibilitat d'entrar-hi i de sortir-ne a l'hora que tu triïs. Volem potenciar el valor afegit de poder triar el teu horari d'hotel amb total llibertat.
La idea va ser teva?
Bé, tot i que constatàvem que els hotels per hores ja existien a molts aeroports de tot el món, volíem estandarditzar-ho en una mateixa plataforma a internet i també a la ciutat, i que es pogués consultar de manera pràctica aquest procés de cerca.
Una de les últimes novetats és que Byhours.com acaba de signar un acord comercial amb Odigeo, el primer grup europeu de reserves en línia i grup propietari d'Edreams. Quins objectius teniu?
Continuar creixent, i preveiem arribar als 10 milions de facturació el 2014. El nostre producte és molt comú, els viatges segueixen funcionant. Odigeo serà un bon soci de viatge que ens acompanyarà internacionalment; de fet, ens obre un gran mercat de 12 milions de clients a l'any. Ara només som a l'Estat espanyol i amb vista al 2014 volem creuar fronteres i arribar a molts més països, i aquesta aliança ens ajudarà a fer-ho.
I quins clients teniu?
Els dividim en tres tipus. En primer lloc, aquells que viatgen constantment, que fan viatges a una ciutat i que s'hi passen hores o un cap de setmana. En segon lloc, hi ha els clients relacionats amb hospitals, gent que treballa al voltant dels centres de salut o gent que té malalts a la clínica i que necessiten una estada en un hotel durant unes hores. I, d'altra banda, els que ho fan per oci: per exemple, vens de Tarragona i vas al Liceu i necessites una habitació a Barcelona només durant vuit hores, o baixes per veure un partit del Barça i vols passar la nit a Barcelona.
I a quants clients arribeu?
Hem fet més de 2.000 operacions des que vam néixer, fa només uns mesos. Des que l'empresa va iniciar l'activitat, hem desenvolupat una plataforma tecnològica i col·laborem amb grans cadenes hoteleres com ara Husa, Abba Hotels, Catalonia i H10.
Vosaltres, que sou un exemple de start-up catalana, com veieu el negoci emprenedor d'internet a casa nostra?
És un sector que es mou molt, hi ha molta activitat. Entre emprenedors hi ha moltes ganes i cal col·laborar-hi més. No és fàcil trobar finançament, però si el teu projecte és bo, en trobes. Nosaltres vam pensar que això de viatjar per treball i acabar a l'aeroport esperant el vol s'havia d'acabar; cal poder descansar unes hores en un hotel. Anar a prendre una copa i haver de tornar en cotxe gairebé sempre és un problema. Vam pensar que seria possible fer un viatge en cotxe i dormir en un hotel diferent cada dia... Viatjar per veure el teu grup preferit en un concert i haver de tornar molt tard... La nostra idea de l'hotel per hores va agradar molt.
Busqueu treballadors?
Sí, ara mateix a Barcelona som setze persones i en breu n'incorporem sis més. Seguim buscant més perfils de màrqueting, R+D o comercials. Si hi esteu interessats, podeu enviar el vostre CV a [email protected].

a la vida real

Byhours.com és una iniciativa empresarial catalana que va arribar fa
un any al mercat comercial amb el ferm propòsit de trencar el rígid mercat hoteler. Ofereix un producte adaptat a les necessitats
del client que potencia una idea innovadora: reservar habitacions d'hotel només per hores. Així, el client
obté un preu més econòmic que si reserva amb el sistema convencional.

De la digit@l...

# A Twitter

@byhours, 314 seguidors

#Facebook, 1.112

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.