Comunicació

Les ràdios reivindiquen el seu potencial

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) es va marcar l'objectiu ahir de “posar en valor el potencial de la ràdio com a mitjà davant els anunciants”. En l'assemblea anual de l'entitat, el president de l'ACR, Robert Serentill, va explicar que la ràdio és un mitjà que “continua creixent en penetració i audiència i, malgrat això, cau la inversió publicitària”. Pensant també en els anunciants, l'ens que integra les ràdios privades de Catalunya va celebrar l'acord per unir els estudis d'audiència en un únic EGM Baròmetre Catalunya, ja que “evitarà la disparitat de resultats i consolidarà la representació comarcal”.

Un dels temes de la reunió va ser la lluita contra les ràdios il·legals. Es va exposar que el 2012 la Generalitat va actuar contra les emissores que emetien sense llicència, denunciades per l'ACR, i es va avançar que s'hi continuarà insistint el 2013. Per aquest any l'ens resta en espera de la sentència del seu recurs contra la instrucció de la publicitat a la pública i també que el CAC obri el concurs per adjudicar les 22 freqüències de ràdio assignades el 2006 a la COM, després de la resolució favorable al recurs de l'ACR.

En les pròximes setmanes l'ACR donarà a conèixer el resultat de l'estudi sobre la inversió publicitària i les dades d'ocupació del sector. Serentill ja va avançar que seran les pitjors dels últims anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.