El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, contra la interlocutòria del TSJC sobre el castellà a les aules
Considera la mesura un greuge al model d'immersió lingüística i una invasió de les competències de la Generalitat
Considera “inadmissible” que el mandat recaigui directament sobre els responsables dels centres
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha expressat aquest dimecres en un comunicat el seu rebuig a la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obliga a augmentar fins al 25% les classes en castellà a cinc centres escolars.
Segons l'entitat, aquesta mesura cautelar “un greuge” al model “integrador” d'immersió lingüística, així com una invasió de les competències de la Generalitat.
A més, entén que la “imposició” suposa un canvi de model que “ataca la Llei d'Educació de Catalunya (LEC)” emparant-se en “disquisicions polítiques que res tenen a veure amb raons pedagògiques”.
Finalment, considera “inadmissible” que el mandat recaigui sobre la direcció dels centres.
Des del Col·legi de Pedagogs de Catalunya es remarca que aquest extrem “judicialitza” directament els professionals de l'educació i els posa “en una situació d'indefensió”.
Per tot plegat, l'entitat se solidaritza amb els centres afectats i insta al departament d'Ensenyament i el govern de la Generalitat a emprendre “per totes les vies possibles”, les mesures “que estiguin al seu abast” perquè la LEC i el seu model lingüístic “no es vegin vulnerats”.