Societat

L'àgora de les idees i de la investigació social per a entitats

La URV i l'Ajuntament de Reus posen en marxa el primer Mercat de Projectes Socials, amb 58 iniciatives

Una oportunitat de tenir accés a més informació per poder realitzar un projecte innovador o una manera de superar els dubtes dels estudiants a l'hora de projectar el treball de fi de grau o màster. Amb aquestes intencions, alumnes de la URV han participat aquesta setmana en el I Mercat de Projectes Socials, organitzat per la URV i l'Ajuntament de Reus. En total, hi ha hagut 151 inscrits en una iniciativa pionera a l'Estat espanyol que se celebra a universitats de Bèlgica, el Canadà el o Regne Unit. La primera edició ha ofert 58 projectes de 32 entitats reusenques.

Amb sis projectes seleccionats, el Casal Despertaferro de Reus és l'entitat que més propostes ha presentat. Són d'àmbits tan diversos com l'antropologia, l'enginyeria ambiental, l'educació infantil, el dret, l'economia i l'empresa i el periodisme. Atesa la filosofia participativa del Casal, el portaveu de l'entitat, Xavier Milian, explica que van sorgir una multitud d'idees fins que, amb el pla d'estudis de la URV a la mà, van reorientar els seus plantejaments per millorar l'efectivitat de cara els estudiants.

També amb un perfil alt de propostes se situa el Taller Baix Camp de Reus, del sector de les persones discapacitades. Les seves quatre iniciatives s'adrecen a la comunicació, l'esport de les persones discapacitades intel·lectualment, la protecció del patrimoni de persones d'aquest col·lectiu i, per últim, l'estudi del seu envelliment. El director del Taller, Josep Nogués, afirma que veuen el Mercat com una oportunitat “d'interrelacionar-se amb els estudiants” i que els joves “aportin coneixement i idees noves”, aspectes que s'obliden durant la gestió del dia a dia.

De la seva banda, l'Associació de Jugadors de Rol de Reus ha plantejat dos projectes: l'un, enfocat a l'estudi dels jocs de taula com a eina educativa i d'integració, i l'altre, sobre la presència al territori i sobre propostes de millora. En relació amb aquest darrer aspecte, Hèctor Sancho, portaveu de l'associació, opina que el Mercat pot ser un bon canal per millorar “estratègia comunicativa” i fomentar “el coneixement que es té al territori” de l'entitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia