La implantació del nou edifici de l'hospital Josep Trueta de Girona permetrà una important reordenació de tot el sector i es generarà una gran zona verda enjardinada de 2,4 hectàrees, que equival a dos camps de futbol. La modificació urbanística que ha aprovat inicialment l'Ajuntament de Girona preveu que l'entrada i sortida nord de l'avinguda de França sigui desdoblada completament fins a arribar a la nova rotonda que s'hi farà, molt més gran per assumir el trànsit que hi haurà quan es faci el nou pont sobre el Ter. El projecte preveu fer un vial nou a la vora del riu que donarà accés a la nova zona d'urgència del nou Trueta. L'hospital disposarà d'una superfície construïda de més de 92.000 m² i preveu la construcció de dues plantes de pàrquing per a 700 cotxes.
L'aprovació inicial per canviar el pla general de Girona i permetre la construcció del nou hospital Josep Trueta ja permet conèixer com quedarà la zona un cop s'acabin totes les obres del nou edifici hospitalari. L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, destaca la voluntat que «el nou edifici vagi acompanyat d'una gran àrea verda enjardinada». Per aquest motiu, el projecte d'ordenació de tot el nou sector preveu que es destinin 24.350 m² a un parc que s'estendria des del nou edifici fins a tocar de la rotonda Vila de Perpinyà, que s'ampliarà considerablement.
Pagans destaca la importància que tindrà el nou hospital per a «la reconversió de l'entrada nord de la ciutat, amb un edifici que permetrà tenir una nova visió de Girona».
Una torre de 17 plantes
El projecte executiu encara no està acabat, però el nou hospital tindrà tot un cos de molt poca alçària, i al mig hi anirà una torre que tindrà 17 plantes, per bé que algunes de les plantes podrien situar-se sota terra.
Pel que fa a la mobilitat, el canvi de planejament permetrà que l'avinguda de França sigui desdoblada totalment i evitarà l'embut que ara provoca l'estrenyiment a un carril a partir de Sant Ponç i el sector del Trueta. Això ha de permetre assumir el creixement del volum de trànsit al sector que comportarà el nou pont sobre el Ter.
700 places de pàrquing
El projecte preveu fer dues plantes subterrànies de pàrquing per a uns 700 cotxes, tenint en compte que la demanda prevista en moments punta no supera els 600. El tràmit urbanístic s'allargarà fins a l'estiu, quan podrien començar les obres d'un projecte singular que s'ha retardat alguns anys respecte als primers calendaris que preveia la Generalitat.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.