Usuaris, treballadors i el col·lectiu d'“indignats” van protagonitzar ahir una jornada de protesta contra les retallades sanitàries en diversos punts de les comarques gironines, sobretot la comarca de la Selva. Durant tot el matí es van fer talls intermitents de carreteres a Blanes, Anglès, Hostalric, Palamós i Breda. L'objectiu de les protestes és demostrar el rebuig a la decisió de la Generalitat de tancar les urgències dels centres d'atenció primària a les nits.
A Blanes, unes 150 persones van anar tallant el trànsit cada cinc minuts a la rotonda de Mar i Murtra, on es van poder veure pancartes amb el lema “Salvem la sanitat”, “No a les retallades!”, “Retallem la corrupció”, “Fes sonar el clàxon contra les retallades” o “Que pagui Millet”. Els manifestants van repartir fullets informatius als conductors. I alguns es van afegir a la protesta fent sonar el clàxon com a mostra de suport.
Suport d'ICV
La protesta de Blanes va rebre el suport del diputat d'ICV Joan Boada, que va assegurar, en declaracions a l'ACN, que les retallades en sanitat són “mesures que signifiquen una davallada de la qualitat assistencial”. Boada creu que l'estalvi de 50 milions d'euros que es pretén aconseguir amb el tancament dels CAP a la nit es podria evitar si es recuperés l'impost del patrimoni que CiU va eliminar o s'apugés l'IRPF a la classe més rica.
Més protestes
També es van fer accions similars ahir a Anglès, a la C-63, i a Palamós, on els talls intermitents es van fer a la C-256 a l'altura del pont de Ferro. També es va tallar cada cinc minuts durant una hora la C-35 en dos punts: a l'altura d'Hostalric, prop de l'enllaç amb l'autopista AP-7, i a pocs quilòmetres, entre Breda i Riells i Viabrea.
Albano Dante, del grup de manifestants de Breda, va dir ahir que estan contents de la resposta i que es plantegen que aquestes protestes puguin ser permanents cada setmana.

































Comentaris
Els tres comentaris publicats a DIARI DE GIRONA van en un sentit, desacreditar les accions contra les retallades. Tindrà DIARI DE GIRONA interessos partidistes?
Aquet comentari no va ser publicat per DIARI DE GIRONA
Segurament, gran part dels que es queixen per els talls de transit i manifestacions, son els que viuen a una gran ciutat a on tenen a qualsevol hora un transport públic per portar-los a un centre assistencial en mol poc temps i a poca distancia de sa casa, de segur son en una majoria els que per un tall de poca importància acudeixen a les urgències del seu lloc de estiueig i es queixen de que tenen que esperar-se massa.
Dons si ara es queixen, millor s’ abstinguin de vindre en un futur ja que després tindran mes motius per queixar-se, i els que protestem ho fem per motius gens frívols i a favor de tothom no tant sols per a nosaltres o les nostres famílies, son actes de consciencia i necessitat.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.