Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Salut
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'ABS de Salt, la primera de l'ICS a la demarcació amb una gestió autònoma

Forma part d'un pla pilot que es du a terme a Catalunya amb deu equips

L'àrea bàsica de salut (ABS) de Salt ha començat aquest any a aplicar un nou model de gestió que es fonamenta en l'autonomia. A partir dels pressupostos procedents de l'ICS, l'ABS de Salt té capacitat per decidir sobre aspectes assistencials, organitzatius i de gestió de personal. L'experiència, que també duen a terme nou ABS més de Catalunya, forma part d'una prova pilot que té una durada de tres anys i que, segons els resultats que s'obtinguin, es podria estendre a tot el territori català.

L'adjunt a direcció de l'ABS de Salt, Fernando Montesinos, ha explicat que, amb el nou model de gestió que s'està experimentant, «l'ABS s'ha convertit en una unitat productiva, que gestiona un pressupost» assignat per l'ICS d'acord amb les necessitats assistencials i amb la idea de racionalitzar despeses. Segons Montesinos, aquest és un projecte innovador que ha estat capaç de motivar els professionals i que per als usuaris no té cap més repercussió que una millora en el funcionament de l'ABS. «Era necessari posar en marxa un projecte engrescador per als professionals i hi estem molt il·lusionats», assegura Montesinos.

L'adjunt a direcció de l'ABS indica que la iniciativa de posar aquest model en marxa va sorgir precisament d'ells, ara fa dos anys, i que de les deu ABS que hi estan involucrades, la de Salt és la més gran pel que fa a població de referència, amb 44.000 usuaris.

Treballen d'acord amb aquest mateix model nou equips més d'atenció primària: l'Eixample de Lleida, Sant Salvador i el consultori local dels Pallaresos de Tarragona, Encants de Barcelona, Can Vidalet d'Esplugues de Llobregat, Vilassar de Mar, Can Parellada de Terrassa, Santa Eugènia de Berga, Tremp i Flix. Aquesta prova pilot tindrà una durada de tres anys i si els resultats són positius, l'objectiu de l'ICS és estendre-ho a totes les ABS catalanes que depenen directament d'aquest grup. «Serà la primera reforma de l'atenció primària que es fa des de l'any 1987», afegeix Montesinos.

A les comarques gironines hi ha una altra ABS, la de Peralada, que també es gestiona de forma autònoma. En aquest cas, però, ho fa a través d'una societat limitada, Albera Salut, desvinculada de l'Institut Català de la Salut.

Un 48% de nouvinguts

L'ABS de Salt està integrada pels dos CAP de Salt i els consultoris locals de Bescanó (que integra els dispensaris d'Estanyol, Vilanna i Montfullà), Fornells de la Selva, Vilablareix i Aiguaviva. És una ABS gran tant per l'extensió de territori que abasta (74 quilòmetres quadrats) com per la població de referència que atén, 44.000 usuaris. D'aquests, 38.000 resideixen a Salt i un 48% són nouvinguts de 70 nacionalitats diferents. I dintre del col·lectiu de nouvinguts, un 58% són menors de deu anys. Tot i aquesta important diversitat, l'ABS de Salt és, segons l'adjunt a direcció, una de les que millor valoració han obtingut a l'àmbit de Catalunya en una avaluació recent de l'ICS.

Darrera actualització ( Dijous, 13 d'agost del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook