Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Salut
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Es multiplica la demanda de gel antisèptic per a les escoles

Les farmàcies han acabat els estocs en «moments puntuals»

Imatge de la cadena de producció de l'empresa José Collado S.A. Foto: EL PUNT.

Les empreses que produeixen solucions hidroalcohòliques i antisèptiques han registrat un increment de la demanda d'escoles i empreses que volen adquirir aquests productes per acomplir els protocols i evitar baixes a causa del contagi de la grip A. Les farmàcies també en dispensen més del que era habitual i «puntualment» han arribat a acabar-se els estocs.

L'empresa José Collado SA ha hagut de multiplicar la seva producció de gel antisèptic des que el mes de juny passat va començar a rebre més peticions d'aquest producte del que tenien per costum. L'increment més fort, però, van notar-lo a partir de la segona quinzena d'agost, just abans de l'inici del curs escolar i del retorn de la major part de treballadors a la feina, fins al punt que ja produeixen sis vegades més del que ho feien, segons assegura el director tècnic Jesús González. Tot i que és una recomanació, s'hi han interessat moltes empreses i ara les escoles. Amb aquestes locions no és necessària l'aigua per rentar-se les mans, sinó que cal estendre-les bé i deixar assecar sense esbandir.

A Proeco Químicas també han experimentat un augment de la demanda fora de l'habitual, segons confirmen des de l'empresa. No obstant això, han pogut donar sortida a totes les sol·licituds. Tot i que distribueixen directament als centres mèdics, que són els seus principals clients, ara també ho fan a les empreses i escoles que els ho sol·liciten.

Les farmàcies, que dispensen solucions hidroalcohòliques i productes antisèptics, també han registrat «més demanda» perquè es tracta «d'un producte que no es feia servir» a nivell particular fins ara, explica Mercè Maduell, que és vocal d'oficina de farmàcia del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona. Per aquest motiu, explica que és possible que «no hi hagi l'assortiment necessari a totes les farmàcies i s'hagin pogut trencar estocs en moments puntuals». De fet, una escola de la Conca de Barberà va trobar-se aquest setembre que no podia obtenir el gel, tot i que la majoria no han tingut problemes. Contràriament al que ha succeït en països com ara el Brasil, on en menys d'un mes va multiplicar-se per deu el preu dels productes antisèptics, des de José Collado SA asseguren que «no s'ha aprofitat la situació per especular». Les farmàcies poden establir el preu que vulguin.

El gel és el producte antisèptic que té més sortida, perquè queda més retingut a la mà, tot i que les locions incorporen dispensadors. A aquestes fórmules s'hi afegeix les tovalloletes impregnades de solució hidroalcohòlica. Maduell recalca, però, que el més important per evitar el contagi de la grip A és «fer una neteja més acurada» de les mans «amb aigua i sabó normal» i rentar les superfícies en contacte amb les mans.

Mesures a les aules

Les escoles han d'adoptar les mesures fixades en el protocol del Departament d'Educació i Salut que estableixen la utilització de mocadors de paper d'un sol ús per eixugar-se les mans i la neteja i desinfecció regular del material que els alumnes utilitzen amb freqüència. A més, diverses escoles ja han informat els pares que si un escolar té febre a classe, se l'aïllarà en una aula amb un professor amb mascareta. A més, n'informaran a totes les famílies de l'aula perquè observin si els seus infants presenten símptomes i, si és així, no poden dur-lo a classe. El conseller d'Educació va assegurar ahir, que no es plantegen clausurar aules com s'ha fet a França.

Darrera actualització ( Dimarts, 15 de setembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter