Les mobilitzacions dels contraris al pla de Bolonya s'han intensificat com a conseqüència del desallotjament, dimecres passat, dels 53 estudiants que feia quatre mesos que estaven tancats a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB). Els incidents d'abans d'ahir no van apaivagar els ànims dels estudiants contraris al pla, que ahir es van afegir a la cua de la manifestació convocada pels professors de primària i secundària. Tot i que es van viure moments de tensió, quan els universitaris llançaven objectes contra els Mossos els agents antiavalots es van contenir i no van carregar amb la mateixa duresa que ho havien fet el dia anterior. Tot i que admeten dificultats per organitzar-se, els estudiants anuncien més actuacions per la setmana vinent.
La pancarta que els universitaris van desplegar en la manifestació dels mestres ho deia molt clar: «Ni LOU, ni LEC, ni porres. La repressió no ens atura.» I això és el que passa. La contundent actuació dels Mossos després del desallotjament, dimecres, de l'edifici històric de la UB, ha donat oxigen als contraris al procés de Bolonya. La participació dels estudiants en la manifestació d'ahir va transcórrer sense incidents, malgrat alguns moments de tensió viscuts a la plaça de Sant Jaume, quan els universitaris van llançar tota mena d'objectes contra els Mossos. Abans que s'acabés aquesta protesta, els estudiants ja anunciaven altres actuacions per la setmana vinent com ara «una jornada de lluita, vaga i noves tancades», explicava Xavier Monge, membre del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans. Donaran més detalls de les actuacions quan les hagin concretat. En aquest sentit, el membre de la comissió de comunicació del rectorat i de la Coordinadora d'Associacions d'Estudiants (CAE), Pere Duran, deia que el rectorat de la UB servia de punt de trobada i de coordinació. Mantenia, també, «oberta la porta del diàleg amb els professors». Però «la forta actuació de la policia nacional ha deixat amb pocs arguments els més pacífics i s'han despertat recels que fins ara estaven continguts». Coincidia amb aquest punt de vista la degana de la facultat d'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Rosa Maria Pujol, que, tot i estar d'acord que calia desallotjar l'edifici històric de la UB, va puntualitzar que «la càrrega policial ha malmès el diàleg amb els estudiants». Trenta-cinc estudiants van passar la nit del dimecres a la Facultat d'Educació de la UAB, i tenien intenció de quedar-s'hi, i uns 30 alumnes de la Universitat Pompeu Fabra des de diumenge que estan instal·lats a la biblioteca. Els estudiants desallotjats de l'edifici històric de la UB també van rebre suport des de Lleida, on uns 150 joves van protestar contra l'actuació dels Mossos, i des de Palma, on la policia va carregar contra una vuitantena d'estudiants concentrats per donar suport als desallotjats.
Ferits i detinguts
Els Mossos explicaven que, en total, el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) havia atès 81 persones ferides en els enfrontaments de dimecres, 36 dels quals van ser agents. Totes aquests xifres, però, només inclouen els agredits que van ser atesos a les ambulàncies del SEM que hi havia a prop de les concentracions, raó per la qual la xifra de ferits pot superar el centenar. Durant els enfrontaments d'ahir a Sant Jaume, els agents van imputar 4 manifestants, dos per danys i dos per atemptats a l'autoritat, que s'afegeixen als sis detinguts dimecres, que van quedar en llibertat el mateix dia.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.