Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Educació
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Ajornen els instituts escola del Perelló i Sant Jaume

El govern de CiU manté a l'agenda els centres de Móra la Nova i l'EMD de Jesús, ja que els instituts de Móra d'Ebre i Roquetes estan saturats

Falta concretar el règim jurídic dels nous centres fusionats

Els quatre centres educatius de les Terres de l'Ebre que havien d'adoptar la tipologia d'institut escola durant el curs 2011/2012 han quedat reduïts a la meitat. D'una banda, es crearà un institut escola a l'EMD de Jesús, al municipi de Tortosa, fruit de l'ampliació de l'escola Daniel Mangrané, i, de l'altra, també l'escola 3 d'Abril de Móra la Nova passarà a impartir estudis de secundària. Però de moment no tiraran endavant els instituts escola del Perelló i de Sant Jaume d'Enveja. El director dels serveis territorials d'Ensenyament, Antoni Martí, ha explicat que s'han seguit criteris de racionalitat per decantar-se pels instituts escola de l'EMD de Jesús i de Móra la Nova. “Els alumnes dels dos pobles no poden continuar desplaçant-se a Roquetes i Móra d'Ebre, ja que els instituts de les dues poblacions estan saturats”, ha remarcat. De fet, els alumnes del Perelló no es mouran del seu centre, el Blanca d'Anjou, que comparteix complex educatiu amb l'escola Jaume II. Els alumnes de Sant Jaume d'Enveja continuaran adscrits al Ramon Berenguer IV d'Amposta, ja que l'institut de Deltebre –els quedaria més a prop, gràcies al nou pont– està saturat i necessitaria fer obres, a més de beques de transport i menjador.

Amb el canvi de govern, els nous responsables d'Ensenyament han decidit alentir la creació de centres públics que ofereixen tota l'educació obligatòria, els anomenats 3-16 (des de P3 fins a quart d'ESO). Però el nou director territorial d'Ensenyament ha volgut destacar que la bona notícia per a l'Ebre és que al territori es faran dos dels quatre instituts escola que s'obriran a tot Catalunya, dels 13 que havien anunciat els responsables de l'anterior Departament d'Educació.

Ja n'hi ha un a Batea

Per “optimitzar recursos i implantar un model pedagògic diferent”, l'Ebre havia de tenir una de les ràtios d'instituts escola més altes del país, amb sis centres d'aquest tipus. Així, aquest curs ja funciona l'institut escola de Batea, i d'aquí a pocs mesos haurien de començar les obres del nou centre a Sant Carles de la Ràpita. Però, segons Martí, Ensenyament està estudiant encara quina serà la naturalesa jurídica dels nous centres. De fet, el cost del manteniment, la neteja i el consum energètic i d'aigua de les escoles de primària correspon als ajuntaments; en canvi, els instituts de secundària són competència plena de la Generalitat. Un altre factor a tenir en compte és que els docents de les escoles són mestres (diplomats), mentre que els dels instituts són professors (llicenciats), i que això obligarà a reorganitzar les plantilles i les despeses de personal dels centres que es fusionen.

Aquest és el motiu, precisament, que ha fet ajornar temporalment la creació de l'institut escola del Perelló. Fa tres anys es va construir un centre que seguia la tipologia dels instituts escola, amb serveis comuns com ara el menjador, el gimnàs i la biblioteca, però que funciona amb uns accessos i direccions separades. “Només caldria tirar una paret a terra per unificar físicament els dos centres”, admet Martí, però el govern de CiU vol acabar de concretar, primer, el règim jurídic dels nous centres que siguen fruit de la fusió d'una escola i d'un institut. El del Perelló, a més, seria una excepció, ja que també impartiria el batxillerat.

Darrera actualització ( Dijous, 3 de març del 2011 19:43 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter