L'Escola Comarcal de Música del Ripollès ha invertit aquest curs el procés de descentralització començat fa uns anys, no per voluntat pròpia sinó a petició de l'Ajuntament de Campdevànol. Per reduir costos i millorar l'oferta, el consistori campdevanolenc ha decidit que els alumnes del municipi inscrits a l'escola de música es desplacin fins a la seu de Ripoll. Els responsables del consistori consideren que aquest servei és econòmicament inviable i insostenible.
L'alumnat campdevanolenc que desitgi continuar la seva formació musical a Ripoll disposa, no obstant això, del servei de transport interurbà entre els dos municipis de manera gratuïta. Es tracta d'una mesura que vol pal·liar l'esforç d'haver de fer el desplaçament, de prop de tres quilòmetres.
L'alcalde de Campdevànol, Joan Manso, justifica aquesta mesura per la necessitat de reduir costos. Tot i això, remarca que, al mateix temps, es millora l'oferta respecte a l'ensenyament que es podia impartir per a un nombre d'alumnes molt més petit a la seu campdevanolenca de l'escola. “La necessitat de mancomunar serveis, el reduït nombre d'alumnes que hi havia, i la proximitat amb la seu de Ripoll feien inviable continuar prestant el servei sense un cost afegit molt important per al consistori, que en la situació econòmica actual era inassumible”, manifesta l'alcalde. Des del seu punt de vista personal, “concentrar la docència implica un desplaçament però suposa una millora evident en l'oferta i redueix els costos de l'Ajuntament de Campdevànol en la línia d'evitar augments d'impostos”.
La regidora d'Ensenyament, Montserrat Portabella, sosté, per la seva banda que en la situació actual és indispensable garantir i millorar la docència escolar, però matisa que no poden continuar invertint diners en docències opcionals i extraescolars amb pocs alumnes.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.