Educació

Català destaca que l'abandó escolar baixa 1,8 punts enguany

Sindicats i organitzacions professionals mantenen que la xifra encara resulta massa alta en comparació als països europeus

La consellera d'educació, Formació i Ocupació, Maria José Català, ha afirmat que abandonament escolar prematur al país Valencià ha baixat en un 1,8 punts respecte de l'any passat i situa la xifra relativa en el 27,4%.

En un comunicat fet públic per la Conselleria que gestiona la Català, s'explica que segons les dades de l'INE, el percentatge de població de 18 a 24 anys que no ha completat la Secundària i que no fa cap tipus de formació, s'estableix en aquesta quantitat del 27,4%, la qual cosa situa l'educació valenciana com a desena autonomia, per davant d'Extremadura, la Rioja, Balears, Múrcia, canàries, Castella la manxa, Ceuta, Melilla i Andalusia.

Davant aquestes xifres, la consellera s'ha congratulat d'allò més i ha anunciat que per al proper curs hi haurà una mesa de treball amb els directors dels quinze millors centres docents amb l'objectius que assessoren i facen propostes de millora per al conjunt de l'educació.

A més, ha anunciat que s'impulsarà el diagnòstic precoç i l'atenció primerenca per tal de detectar l'alumnat amb risc de patir pel fracàs escolar i es potenciaran els contractes programa.

Contestació sectorial

Des de diversos àmbits del sector de l'educació han assegurat que les propostes d ela consellera sempre fan tard i la política que desenvolupa Català, sempre és la de l'endemà i mai la de solucionar els porblemes que té plantejada l'educació valenciana, mancada de professionals i amb una clara minusvaloració del que suposa l'escola pública, gratuïta, aconfessional, participada i participativa, científica i coeducativa.

Tot està inventat

Pere Rossell

Als països amb un major nivell de qualitat de vida, tot està en marxa i el que ens separa d'ells, que ací, tot està per fer i tot no és possible en mans d'aquests administradors que gestionen la cosa pública valenciana. El vaixell dels països rics de l'Europa benestant, navega amb unes ràtios dignes, amb una consideració social del professorat magnífica, unes dotacions de material i humanes impecables i un projecte educatiu on l'autonomia de centres va més enllà del que s'hi legisla.

Ací, pel contrari, la consellera Català no fa més que posar pals a les rodes de l'educació valenciana i el seu equip d'assessors, no procura més que empobrir les poques iniciatives existents a base de segregar l'alumnat, augmentar la proporció d'alumnes per aula, farcir les classes de taules i pupitres fins la sacietat i entretindre pares i professors amb discussions que no porten enlloc.

Ara s'hi mostra la consellera Català contenta, perquè hem baixat quasi en dos punts el nivell del fracàs escolar, però no s'adona de com de sofertes són les xifres als papers de la conselleria que ella gestiona i que el nivell d'alumnat que deixa els instituts sense el títol bàsic, se situa en 27 de cada 100 alumnes. Vull dir que tres de cada deu alumnes surten al món del treball sense la preparació mínima exigible.

No es poden llançar les campanes al vol como ho fa aquesta consellera, sense informar-se del que realment passa a la societat valenciana i no es pot ser consellera d'una departament tan complex com el d'educació, sense xafar la realitat del sector i adonar-se del que suposa atorgar títols de Graduat en Secundària de la manera que s'atorguen, amb les proves lliures que cada any fabrica el seu departament per maquillar aquestes xifres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.