Educació

Educació pensa passar una prova a l'alumnat per detectar l'excel·lència

La conselleria l'aplicarà a tots els estudiants de Primària i Secundària del País Valencià

La conselleria d'Educació, Formació i Ocupació de la Generalitat Valenciana ha anunciat que pensa realitzar en breu una prova d'avaluació a tot l'alumnat d'Educació Primària i Secundària, a fi de detectar estudiants amb altes capacitats per a l'estudi i que estiguen considerats com a alumnes excel·lents.

Segons ha informat la Generalitat mitjançant un comunicat de premsa, l'objectiu és potenciar el rendiment acadèmic i descobrir i ajudar no sols l'alumnat amb dificultats, sinó també a aquells alumnes que tinguen majors possibilitats d'èxit acadèmic.

Segons sembla, la conselleria pretén detectar l'alumnat excel·lent, per tal de fer un seguiment fins i tot respecte del seu futur laboral.

Una vegada aplicada la prova, Educació remetrà els resultats als gabinets psicopedagògics dels centres perquè els orientadors elaboren un informe i un itinerari curricular específic per a l'alumnat detectat.

En opinió de la consellera Català, es tracta d'un procediment pioner per tal de potenciar el desenvolupament dels estudiants que destaquen i per equilibrar els plans que fins ara s'han dedicat als escolars amb problemes d'aprenentatge.

No cal invertit tants euros, consellera

Pere Rossell

La primera qüestió que assalta el lector poc clavat dins del sector de l'ensenyament, és ben simple: quants euros ens va a costar aquest experiment de la consellera Català que sol parlar sempre en castellà? Una segona qüestió arriba tot seguit: cal fer tota aquesta moguda per detectar els superdotats?

Si el lector d'aquesta notícia està més implicat en el sistema educatiu valencià, li assalten altres preguntes respecte de la voluntat de la consellera en afavorir ara els superdotats. ¿No serà que ara es vol seguir l'estel de Wert i necessiten una excusa per abocar “titos” als centres privats i concertats? Dic açò, perquè a “priori” i, sense passar cap prova, els resultats en aquests sector de l'ensenyament sempre serà superior al de l'escola pública, coneixent com coneixem les formes que se solen emprar a l'hora d'unflar resultats.

¿Ha pensat la consellera a invertir els diners que costarà preparar, passar, avaluar, tabular i lliurar els resultats... en majors dotacions materials i personals a l'escola pública? ¿S'ha plantejat la responsable d'Educació, Formació i Ocupació de la Generalitat Valenciana a potenciar la línia en valencià, llengua autòctona dels que vivim al País Valencià i en la que no hi ha suficient dotació per a la demanda existent?

¿N'és conscient la consellera que ara mateix el sector té plantejats problemes com el Plurilingüe per al sistema educatiu valencià, la Nova llei d'educació, la Repercussió de les retallades laborals en la qualitat educativa, els Efectes de la pèrdua d'ajudes d'escolarització en l'organització dels centres, els Projectes de cooperació i de socialització de materials i llibres, la Intervenció dels ajuntaments en el procés educatiu i el Laïcisme a l'escola, sense oblidar l'aprofundiment en la creació d'una escola pública, gratuïta, arrelada al medi, valenciana i científica?

No es gaste tants euros la consellera en fer una prova que ara mateix li poden lliurar resolta els gabinets psicopedagògics municipals, els orientadors pedagògics dels instituts i la direcció de cada centre. Els mestres saben el que ella i el seu departament ignora.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.