Educació

educació

Programa pioner d'una escola de Girona per a alumnes amb sordesa

Mestres i logopedes del col·legi de Taialà ajuden els nens amb problemes auditius a integrar-se

Dotze infants segueixen les classes sense dificultats

L'escola de Taialà de Girona aplica des de fa nou anys un programa pioner a la demarcació per a alumnes amb sordesa. El Programa d'Agrupament de nens amb deficiència auditiva inclou aquest curs dotze nens de 3 a 11 anys, que poden seguir el curs amb normalitat gràcies a la feina de mestres i logopedes del centre escolar. El programa permet que els infants interactuïn amb la resta d'alumnes amb normalitat, segueixin el currículum escolar i no hagin d'anar a una escola especialitzada.

La directora de l'escola de Taialà, Esther Ripoll, recorda que el programa per a nens de sordesa va néixer després d'una proposta del Departament d'Ensenyament i el Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius de Girona (Credag), de Salt. Ripoll assenyala que el projecte és “molt integrador” perquè els alumnes participen en l'activitat diària de l'escola. “Gràcies als implants, els nens senten uns sons que els ajuden a interpretar les paraules.”

Logopedes del Credag treballen juntament amb mestres, que també reben formació sobre com facilitar l'aprenentatge a nens amb deficiències auditives. “Els mestres aprenen com gestionar la classe, com parlar, com tenir-hi més silenci i més ordre. Això ajuda tant els nens amb problemes auditius com els que no en tenen”, explica Ripoll.

A banda del col·legi de Taialà, una escola de Figueres i una de Blanes també integren nens sords a l'escola ordinària.

LA FRASE

Gràcies als implants, els alumnes senten uns sons que els ajuden a interpretar les paraules
Esther Ripoll
DIRECTORA DE L'ESCOLA de taialà de girona

LA XIFRA

9
anys
fa que l'escola de Taialà va endegar el Programa d'Agrupament de nens amb deficiència auditiva.

“L'aposta és que parlin”, diu la logopeda

Al Credag de Salt, els nens i els mestres es comuniquen no només oralment, sinó també amb llenguatge de signes. A Taialà, els alumnes de sordesa no coneixen el llenguatge de signes i els logopedes els ajuden en el llenguatge oral. “L'aposta és que parlin. Per això és important que vinguin des de P3, per poder fer un bon seguiment”, explica la logopeda Anna Casals, del Credag, a l'ACN.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.