Educació

Educació

Projecte d'innovació

Experimenta, juga i aprèn

L'escola Carme Auguet de Girona aplica des d'aquest curs un sistema d'aprenentatge basat en la ciència i la tecnologia

Es promou l'autonomia, el treball en equip i l'esperit crític

No hi ha llibres, les classes es barregen molt sovint i no hi ha horaris per a les matèries clàssiques. Es tracta de l'escola Carme Auguet, al Pont Major de Girona, que des d'aquest curs aplica un mètode innovador en el seu projecte educatiu, basat en un aprenentatge en què l'alumne ha d'assolir els cànons curriculars a través de la investigació, posant a prova la capacitat de raonament i gràcies al treball en equip i la planificació.

La directora del centre, Pilar de Bolós, explica que el nou projecte educatiu suposa un gran esforç “per un canvi metodològic, didàctic i organitzatiu”, ja que constantment cal adaptar les activitats. La cap d'estudis, Laura Serrats, detalla que el projecte “es basa en l'obtenció de les competències i es fa amb un treball interdisciplinari”. Aquest treball es fa des de tres àmbits, des del treball sistemàtic per desenvolupar habilitats comunicatives, el raonament i elements matemàtics bàsics. El segon pas és l'aprenentatge a través de preguntes o hipòtesis que surten dels mateixos alumnes i plantegen com investigar-ho. “Cada grup va al seu ritme i no hi ha calendari, quan s'acaba tot el previst es passa a una nova hipòtesi”, detalla Serrats. El tercer element bàsic són els espais temàtics, amb construccions, robòtica, joc simbòlic, motricitat i zona artística, on l'alumnat participa amb grups barrejats de diferents edats. La directora també explica que un dels beneficis del sistema que apliquen és que “es promou que els alumnes siguin autònoms, l'esperit crític, el treball en equip i la creativitat”. De Bolós subratlla que aquest mètode “permet que, tot i tenir molta diversitat, li donem una bona atenció, perquè ho fem amb grups reduïts”.

La Marta és una de les mares del centre que va escollir l'escola pel nou projecte. “Em va semblar molt interessant que en Josep conegui la realitat que ens toca viure i de manera més lliure”, explica contenta de l'experiència. El projecte té el suport de diversos grups de recerca de la Universitat de Girona (UdG) que formen els mestres i els donen suport. El director d'Educació a Girona, Albert Bayot, destaca la voluntat que el centre “tregui tot el seu potencial amb un currículum especialitzat i fer-lo atractiu a més famílies de Girona”. El centre té ara un centenar d'alumnes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.