Educació

educació

Alerten que l'abandonament escolar prematur arriba al 26%

L'abandonament escolar prematur –aquell que es produeix un cop acabada l'escolarització obligatòria– se situa en un 26%, una taxa elevada en relació amb la resta de països de la Unió Europea, on és d'un 13,5%. L'objectiu que s'ha establert en l'àmbit europeu pel 2020 és abaixar la taxa d'abandonament al 10%. Aquestes van ser algunes de les dades que ahir es van donar a conèixer en la presentació, a Girona, de l'informe de la Fundació Jaume Bofill L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011, en el marc de la nova edició de les Converses Pedagògiques, organitzades per la UdG, la Fundació Sergi i el Col·legi de Pedagogs de Catalunya. El director de l'informe, Miquel Martínez, va qualificar la xifra d'abandonament escolar prematur de “molt preocupant” i va fer una crida a la necessitat de promoure nous espais educatius, que no han de ser necessàriament les carreres universitàries, que resultin atractius per als joves.

L'equitat, clau

Els experts van destacar la necessitat que els poders públics promoguin l'equitat com a estratègia principal per a la millora del rendiment acadèmic de l'alumnat. “Caldrien menys declaracions i més propòsits per part dels polítics“, va destacar el director de l'informe sobre aquesta qüestió. En aquest sentit, Albert Quintana, vicepresident de Sergi, va posar al damunt de la taula com les retallades han afectat alguns dels programes que es desenvolupaven als centres gironins en la línia de promoure l'equitat. Va esmentar la disminució de les ajudes que reben els centres concertats per acollir alumnes amb necessitats educatives especials, així com la falta de dotació per als tres plans d'entorn de què disposa aquest curs la ciutat de Girona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.