La digitalització de l'ensenyament secundari al Maresme serà força significatiu aquest nou curs 2009/10 i un 30% dels instituts disposaran d'ordinadors portàtils per als alumnes d'ESO. Només dos centres, però, implantaran l'anomenat llibre digital de manera total: l'IES de Pineda i l'IES de Malgrat de Mar. El desplegament beneficiarà un total de 207 alumnes i 28 docents. D'altra banda, sis instituts de la comarca faran coexistir els llibres de paper tradicionals amb els ordinadors. Més de 63.000 alumnes, tant de primària com de secundària, començaran les classes dilluns vinent al Maresme. Una matrícula que manté el nombre d'estudiants estrangers d'altres anys i que se situa al voltant del 12% del total: un 14% en els centre públics i un 8% en els privats.
Al marge dels dos instituts de Pineda i Malgrat que implantaran el llibre digital a totes les assignatures, n'hi haurà sis més a la comarca on coexistiran els dos sistemes: el llibre de text tradicional i l'ordinador portàtil. Es tracta de l'IES de Palafolls, el d'Alella, el de Serra de Marina de Premià de Mar, el Jaume Almera i l'Institució Escolar Sant Jordi de Vilassar de Dalt i el SES de Teià. Segons el director de Serveis Territorials del Maresme i el Vallès Oriental, Josep Maria Fernàndez, d'un 25% a un 30% dels centres introduiran les noves tecnologies a les aules. Per poder tirar endavant el desplegament digital, el departament ja ha dotat els centres amb ordinadors, material audiovisual, pissarres interactives i connexió a internet.
Aquesta és una de les principals novetats que portarà aquest curs escolar, en el qual només està previst que s'estreni un sol equipament totalment nou: l'IES de Cabrils. Malgrat això, hi haurà municipis com ara Mataró o Vilassar de Dalt que posaran en marxa edificis nous però de substitució i d'altres com ara Arenys de Munt, que culminarà l'ampliació de l'escola Sobirans, amb dues línies. Per a Josep Maria Fernàndez aquest serà també el curs en el qual es podran veure algunes de les accions previstes en la nova llei d'educació com ara el pla experimental de llengües, que preveu avançar l'aprenentatge de l'anglès a P4 o impartir matèries, fora de les lingüístiques, en aquest idioma. Al Maresme el nombre de centres que participen d'aquest pla són un total de 42, dels quals 35 són de primària i 7, de secundària.
A la comarca, com a molts altres territoris, s'ha detectat que la matricula s'ha estancat després d'anys amb increments frenètics. En aquest sentit, el director de Serveis Territorials ha destacat que el nombre d'alumnes estran-gers se situa, de moment, en uns percentatges –el 12%– molt semblants als de cursos anteriors. Ja sigui per la situació econòmica de crisi, el cert és que segons Fernández, s'ha notat un cert interès pels cicles de formació professional, amb més matriculacions que d'altres anys. En aquest sentit, fins ara ja hi ha inscrits 2.528 alumnes al Maresme, un fet que ha obligat a ampliar alguns grups, com ara a Premià de Mar i a Mataró, i a crear-ne també de nous, com ara a Alella, sobre comerç enològic; a Pineda, sobre atenció sociosanitària i educació infantil, i també a la capital.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.