La diada dels Xics de Granollers, en què van descarregar el dos de vuit, el tres de nou, el cinc de vuit i el pilar de sis, va servir als Minyons per posar a prova les estructures que tenen pensades per a la seva diada. I és que, a més de preparar per a l'ocasió el tres de deu, els malves preveuen farcir-la amb el dos i el cinc de nou i el pilar de vuit. La diada va servir als amfitrions per retrobar-se amb el quatre de vuit, mentre que l'altra colla convidada, els Bordegassos de Vilanova, veien com les possibilitats de castells de vuit s'esfumaven, segurament fins a la temporada que ve. Mentrestant, a Gràcia, els Castellers de Sants desmuntaven el primer intent de tres de nou d'aquest any, i els Castellers de Barcelona agafaven forces per al duel de la setmana que ve a Terrassa.
Amb un programa ambiciosíssim per a la setmana que ve, els Minyons havien de concentrar-se en les estructures que volen aixecar un pis, i les proves els van deixar força satisfets. Van obrir amb un bon dos de vuit amb les manilles del de nou com a folre, però les mirades de la plaça es van concentrar en el tres de nou. El van descarregar amb bones mides, tot i que amb un tremolí durant tota l'execució. Un xic més d'esforç van necessitar el cinc de vuit i el pilar de sis, parat amb un bon treball per part del terç.
El cap de colla, Lluís Mayolas, va valorar positivament l'actuació i es va mostrar especialment satisfet dels darrers assajos, en què han fet proves importants, com ara el dos i el cinc de nou fins a sisens. «Si tot va amb normalitat, sortirem de tres de deu», declarava Mayolas.
Amb i sense vuit
Després que la temporada 2008 haguessin de renunciar als vuit pisos, els Xics de Granollers s'hi van retrobar ahir de manera brillant. Van atacar el quatre de vuit en la primera ronda i van descarregar-lo amb molta facilitat. Tan sols una setmana enrere havia caigut abans de carregar-se, però ni els canvis obligats no els van privar d'acabar la temporada de la millor manera possible.
La creu amb el quatre de vuit van ser els Bordegassos de Vilanova, que van haver de desmuntar-lo dues vegades per la indecisió de la canalla. En tots dos casos, els dosos no es van arribar a col·locar. Abans havien completat el cinc de set, però el desànim va contribuir a acabar d'esguerrar la diada: la torre de set va fer llenya abans de carregar-se, quan el pom de dalt va saltar. Es complica, i molt, el final de temporada dels Bordegassos, dissabte que ve.
Escalfament barceloní
A banda dels Minyons, dues colles més tenien ahir la vista en la diada malva: els Castellers de Barcelona i els de Sants, que hi viuran el seu duel particular. La balança, de moment, es va decantar cap als primers, ja que el tres de nou que provaven per primer cop enguany els de Sants no va fructificar. A l'entrada de sisens, els problemes d'encaix dels terços amb el folre van fer que el desmuntessin. Sí que van completar un ràpid cinc de vuit, el segon del seu historial.
Al Clot, els Castellers de Barcelona estrenaven un tres de vuit ni més ni menys que amb deu canvis al tronc respecte al tres de l'any passat. Si bé van sumar un altre quatre de vuit amb el pilar, la felicitat no va poder ser total, ja que el pilar de set va fer llenya a la sortida de l'aixecadora.
D'aquestes dues diades, cal destacar també el primer dos de set carregat pels Castellers d'Esplugues, i l'actuació dels Castellers de la Vila de Gràcia, que es van acomiadar repetint la millor actuació de la temporada.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.