Algunes poblacions costaneres celebren, l '1 de gener, l'entrada de l'any nou amb una benvinguda col·lectiva al primer raig de sol de l'any, que treu el nas per l'horitzó. És el cas de Cadaqués, que celebra l'Aplec del Sol Ixent amb una ballada de sardanes a la punta del cap de Creus -la zona més oriental de Catalunya- i una xocolatada popular. L'Escala ha importat també aquest aplec, que enguany celebra la quarta edició, en un escenari privilegiat: l'esplanada de la torre d'en Montgó. I amb sardanes, xocolata, diploma i regals per als assistents. Palafrugell s'uneix també a aquesta tradició, batejada aquí amb el nom de Benvinguda al Sol de l'Any, al far de Sant Sebastià, situat en la que diuen que és la punta de terra catalana que rep el primer raig de sol del dia.
Societat
Festejar el primer sol
Cadaqués, l'Escala i Palafrugell saluden l'any amb aplecs populars
Notícies relacionades
Canals relacionats
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt de Festa Catalunya 31-12-2009 Pàgina 8
- El Punt de Festa Girona 31-12-2009 Pàgina 8

































Comentaris
Em sap greu corregir que a Catalunya el sol primer surt a Cap de Creus i no al Far de Sant Sebastià. Mireu es llibres o cartes marines. Tant s'idea (20-21 anys) com es sol, primer ha sigut nostre, que també n'és vostre. És de tots.
Bon Any 2010.
NOS AMB NOS.
Joan.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.