Impermeables, barrets i sobretot paraigües de tots tipus i models. Qualsevol cosa va servir per aixoplugar-se i protegir-se de la pluja fina que va caure ahir a la tarda al Vallès. Malgrat les inclemències meteorològiques, milers de nens eren al carrer per rebre Ses Majestats els Reis Mags d'Orient amb la mateixa il·lusió que altres anys. A Sabadell, el plugim no va deslluir la festa, malgrat que força genets van desistir de fer baixar els cavalls per l'asfalt moll. Les noves carrosses, inspirades en la natura, també van desafiar amb èxit les inclemències meteorològiques. Ningú no s'ho volia perdre, i l'afluència de nens acompanyats pels pares –i força adolescents– va ser nombrosa a les dues cocapitals. A Terrassa, el patge Xiu-Xiu va tenir temps de recollir les darreres cartes.
Els tres Reis d'Orient van arribar puntuals a les seves cites. A Sabadell, a quarts de sis de la tarda, van rebre la benvinguda i la clau màgica de la ciutat de mans de l'alcalde, Manuel Bustos, al carrer de les Palmeres de Can Déu. I amb un lleuger retard van emprendre el recorregut de la cavalcada sota una pluja fina que gairebé no els va donar treva. Alguns genets de les dues colles de Sant Antoni Abat es van estimar més no arriscar-se que els seus cavalls rellisquessin sobre l'asfalt moll. Però d'altres, sobretot els que duien carros, van afegir-se al seguici amb prudència.
Les noves carrosses dels Reis Mags, que representaven l'aire –Melcior–, la terra –Gaspar– i el foc –Baltasar–, van completar el recorregut en les tres hores previstes, ja que van incrementar el ritme de pas en alguns punts. I a banda i banda del seguici semblava que només ploguessin caramels, amb les vuit tones que Ses Majestats i els nombrosos patges llançaven a pertot.
També es va complir la fita de repartir 25.000 globus entre la canalla, arrecerada en alguns casos sota els paraigües dels pares i, en d'altres, competint amb els amics per veure qui aconseguia recollir més caramels al vol o de terra. Els carrers del centre van quedar buits durant el pas de la rua, amb força més gent que l'any passat al tram de la plaça Doctor Robert i l'inici de la Rambla. Els paraigües complicaven un pèl la visió, però molts nens s'esmunyien per superar el bordó i veure les carrosses passant a tocar.
La fauna del planeta
Pel que fa a la resta del seguici, les campanes –que anuncien l'arribada dels Mags a la ciutat– i l'estrella d'orient –que els guiava eix central avall– obrien la cavalcada, escortades pels intrèpids motoristes del Vespa Club –amb una indumentària que evocava els tuaregs del desert– i un grupet d'amics del 600 que van lluir els vells utilitaris un any més.
La novetat d'enguany eren un seguit d'animals animats que s'intercalaven entre carrossa i carrossa i representaven la biodiversitat del planeta Terra. S'hi podia veure un elefant gegantí inflable, un cargol, un mussol i un parell de divertits camells moguts per dos joves amb xanques que no van patir per completar el recorregut.
L'espectacle va acabar pels volts de les nou del vespre a la plaça Nova Creu. Just a temps perquè els tres Reis sopessin una mica i comencessin a repartir els milers de regals que custodiaven els patges, cadascun amb el nom corresponent al seu destinatari. I una carrossa de carbó, per a aquells que no van fer prou bondat.
Pluja també a Terrassa
«Al final, hem vist els Reis passats per aigua», deia una mare a la seva filla a la rambla d'Ègara de Terrassa, després d'haver passat les carrosses de Melcior, Gaspart i Baltasar. Amb satisfacció, tot i estar remullada, la nena marxava cap a casa. «Ara, una dutxa calenta, el pijama i a esperar els regals», l'animava la dona.
La pluja tampoc no va ser cap obstacle perquè milers de terrassencs sortissin com cada any a rebre Ses Majestats. Si més no, els terrassencs van aprofitar els paraigües com a eina per arreplegar més caramels que plovien gairebé amb la mateixa intensitat que l'aigua.
A la tarda, els Reis Mags van haver d'arribar en cotxe, i no pas en carrossa com estava previst, al parc de les Percepcions, a Vallparadís, on es va fer la festa de benvinguda amb una xocolatada i tallers de fanalets.
Les 21.000 banderoles
El plugim no es va aturar en cap moment. La cavalcada, però, va ser multitudinària. Les banderoles grogues, blaves i vermelles per saludar Ses Majestats van lluir durant tot el recorregut de la comitiva reial, que va estar encapçalada, com sempre, pel patge Xiu-Xiu, que encara va recollir les últimes cartes. Una de les carrosses que més van impactar els nens va ser la de l'elefant del rei Melcior.
Un cop el seguici reial va arribar al Raval de Montserrat, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, els va demanar regals per a tots els nens terrassencs i que siguin «especialment generosos» amb els que passaran aquesta nit a l'hospital, «i els que han patit durant aquest any moments difícils amb les seves famílies, els que tenen menys».
Navarro també va tenir una petició per als pares i mares d'aquests nens, per als quals va demanar «salut, feina, esperança i il·lusió, sobretot aquest any que les coses no han estat fàcils per a moltes famílies». Aleshores, es van encendre els fanalets, que la pluja no va poder apagar. Els focs artificials van donar pas al discurs del rei Melcior, que va assegurar que portava «poc carbó i moltes joguines» per als nens terrassencs, que han demostrat durant aquest any que tenen «moltes ganes de millorar el món». L'alcalde els va donar la vara de la ciutat per poder entrar a les cases dels terrassencs i deixar els regals.
Festa prèvia a Rubí
La cavalcada de Rubí va anar precedida d'una festa prèvia a l'Escardívol, on el Mag Rubisenc va instal·lar el seu laboratori i el carter encara recollia algunes cartes. A mitja tarda van arribar Ses Majestats i van iniciar la cavalcada després de sentir un breu discurs de l'alcaldessa, Carme Garcia, que els va demanar aquest cop, «també i especialment, feina per a tothom». Garcia es va mostrar confiada que amb «una petita ajuda màgica de Ses Majestats aviat arribaran temps millors».

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.