Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La denúncia perquè les cent escales no eliminaran totes les barreres, al síndic

La federació Ecom, que aplega entitats d'arreu del territori, considera que l'estructura és discriminatòria

Una imatge dels treballs d'instal·lació de les escales mecàniques, el passat novembre. Foto: J.FERNÁNDEZ.

Segur que, d'aquí a uns dies, quan s'inaugurin les obres de mecanització de les cent escales de Tarragona, el consistori assegurarà que la nova estructura millorarà notablement la mobilitat per a molts ciutadans, però no per a tots. Per això una dotzena d'entitats del Camp de Tarragona que representen persones amb mobilitat reduïda denunciaran el cas al Síndic de Greuges perquè consideren que les noves escales no solucionaran el problema i que el desinterès del consistori tarragoní en aquest assumpte ha estat flagrant. Les futures escales del Palau Firal també són objecte de queixa, tot i que, en aquest cas, hi veuen solució.

Encara que la publicitat institucional de l'Ajuntament de Tarragona anunciï que l'any 2010 les escales no es pugen, sinó que «et pugen», la realitat és ben diferent, o almenys és així per a totes aquelles persones amb dificultat extrema per moure's. L'exemple més evident és el de la mecanització de les cent escales de Tarragona, al carrer del Vapor, que s'inauguraran en els propers dies, i que ajudaran a salvar el desnivell entre la Part Baixa i el centre de la ciutat, però que no eliminen, ni de bon tros, les barreres arquitectòniques existents en aquest indret de la ciutat.

Per això la delegació tarragonina de la federació Ecom, que aplega col·lectius i entitats de persones discapacitades d'arreu de les comarques tarragonines, denunciarà el cas al Síndic de Greuges de Catalunya. «Li farem veure que, tot i que les obres s'han fet amb la nova llei d'accessibilitat ja en vigor, les persones amb mobilitat reduïda no podrem utilitzar aquestes escales, i no només les que van amb cadira de rodes», va explicar Xavier Nogués, president d'Ecom a les comarques de Tarragona.

Tot i que són conscients que difícilment faran canviar res, almenys transmetran la seva decepció i la seva incredulitat amb l'actuació de l'administració municipal, que ha invertit 2,3 milions d'euros amb càrrec al fons de Zapatero. «Ens sentim discriminats i ciutadans de segona perquè una ciutat ha de ser accessible per a tots els ciutadans que hi viuen. Pensem que la filosofia de fons d'aquest projecte és del tot inadmissible», va remarcar Nogués. El representant d'aquests col·lectius també va lamentar que l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, encara no els hagi rebut per donar-los explicacions. Per Nogués, és evident que «l'Ajuntament no ha tingut gens en compte molts altres col·lectius, i per això volem portar el cas al síndic perquè l'estudiï.» El batlle ja va justificar la impossibilitat d'eliminar les barreres durant la instal·lació de les escales, el novembre passat, dient que «per eliminar la rampa el projecte hauria estat inviable».

Les del Palau i les del Balcó, també

S.C

Tot i que la denúncia està centrada en les escales del carrer del Vapor, Ecom també explicarà que l'obra de les escales del Palau Firal també ha obviat els col·lectius als quals representen, encara que «l'error és de fàcil solució sense que s'hagi de fer cap gran inversió», i demanarà que «s'universalitzi almenys un dels dos ascensors que donen servei tant al recinte firal com al pàrquing». Aquesta és la intenció del consistori tarragoní, ja que, fa uns mesos, el regidor de l'àrea de Mobilitat, Carles Castillo, va assegurar que estaven treballant perquè fos possible a partir d'aquest any. Ecom, a més, també té la intenció de denunciar públicament el projecte d'escales mecàniques que uniran el Balcó del Mediterrani amb la platja si tampoc no eliminen les barreres arquitectòniques.

Darrera actualització ( Dilluns, 26 d'abril del 2010 21:15 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter