Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Unes 15.000 persones resisteixen el fred per viure els Tres Tombs a Sant Andreu

Una trentena de carruatges i de cavalls desfilen pels carrers del districte barceloní

Diversos moments de la cavalcada, que va comptar amb la presència de l'alcalde Jordi Hereu i dels líders del PP que van llançar caramels. Foto: ANDREU PUIG.

Unes 15.000 persones, segons els organitzadors, i 10.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, van omplir ahir els carrers del districte de Sant Andreu de Barcelona durant la tradicional festa dels Tres Tombs. El fred gèlid no va fer dissuadir les famílies, que van portar els seus animals domèstics ben abrigats perquè fossin beneïts pel mossèn Pep Soler. Més d'una trentena de carruatges, carrosses i cavalls van desfilar pel cor de la ciutat, llançant caramels i mostrant la destresa i l'elegància dels genets i les amazones. Els Tres Tombs es van celebrar ahir també a Argentona, Cerdanyola del Vallès, Martorell, Polinyà, Taradell i Valls.

«La festa dels Tres Tombs de Sant Andreu és la més arrelada», va defensar ahir el secretari de la societat per la festa de sant Antoni Abat de Sant Andreu de Palomar, Hermenegildo Serrano. La multitudinària presència de famílies ahir als carrers del districte barceloní li donaven la raó. Les baixes temperatures no van ser cap impediment perquè la gent es bolqués a l'espera d'agafar algun caramel de les 1,5 tones que es van repartir. «És la festa del poble», va subratllar Serrano.

Una trentena de carruatges i una trentena de cavalls individuals van formar part de la desfilada, que va començar cap a quarts de dotze del matí. El seguici estava format pels llancers de la Guàrdia Urbana, la carrossa de sant Antoni Abat, la colla de genets i d'amazones, carros i carruatges, i tres bandes de música. A la plaça d'Orfila, la comitiva saludava l'alcalde, Jordi Hereu, i els regidors, que seguien la cavalcada des d'una tarima d'on tiraven caramels. La confraria Barretinaire va tenir el detall de regalar-los barretines.

El moment més divertit va ser la batalla de caramels. Cada cop que passava una carrossa amb polítics, com per exemple la de CiU, amb Artur Mas i Xavier Trias, o la del PP, amb Alícia Sánchez-Camacho i Alberto Fernández Díaz, s'intensificava el llançament de caramels des de la desfilada a la tarima i al contrari. «Pau», va exclamar Hereu més d'una vegada.

Animals amb abric

«Volem que el mossèn els beneeixi perquè tinguin salut i es conservin bé», va indicar la Mireia. És el novè any que du els seus dos Yorkshire, la Quesi i la Corin, als Tres Tombs. Això sí, va vestir les seves nenes amb abrics per evitar que es gelessin, mesura que van prendre molts amos d'animals que eren ahir a la plaça d'Orfila.

Mentre es feia la cavalcada, el mossèn Pep Soler va sortir de la parròquia i va anar beneint el públic i els seus animals. Al final de la cavalcada, alguns veïns amb mascotes als quals no havia arribat l'aigua beneïda van reclamar-li-ho al mossèn, que els va correspondre. Abans de marxar, una dona es mullava els dits. «Això és per al meu canari», va al·legar.

Darrera actualització ( Dilluns, 11 de gener del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook