Dimecres, 8 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'encamisada de Falset, uns Tres Tombs amb segell propi

Una cinquantena de carros i una dotzena de cavalls muntats amb cella van participar a la reunió de l'Encamisada / Foto: OLIVIA MOLET.

L'encamisada de Falset és una festa que dóna un segell propi als Tres Tombs que se celebren a molts municipis. Enguany hi han participat una cinquantena de carros i una dotzena de cavalleries (animals muntats amb cella). A més, una de les novetats dels últims anys és que són els quintos de Falset els encarregats de portar el pendó de Sant Antoni. L'últim carro és el que du la imatge de Sant Antoni, a diferència d'anys anteriors, que era transportada a peu. Anton Vidal, president del Centre d'Estudis Falsetans, explica que la tradició de l'encamisada, segons la llegenda, ve de la Guerra del Francès. Falset va patir un setge i els falsetans, aprofitant que feia boira, es van vestir amb camisa blanca per passar desapercebuts i guanyar els assetjants. Posteriorment, van fer una processó per donar gràcies. Vidal recorda, però, que és una llegenda i que no està registrat que la processó se celebrés el 17 de gener. Per recordar-ho, els veïns de Falset celebren l'encamisada. A més de vestir-se amb camisa blanca, guarneixen els cavalls, ases i carros per fer la processó de Sant Antoni. Vidal explica que en els últims anys s'està lluitant perquè la vestimenta que més utilitzin els participants en la processó sigui la típica catalana, amb les seves variacions. «Al contrari que a altres llocs, on cadascú va com vol, nosaltres fa anys que intentem que s'utilitzi el de català; enguany ha estat la culminació.»

Darrera actualització ( Dilluns, 18 de gener del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
 

Tradueix-nos - Translate