La candidatura Barcelona 2022 va exhibir ahir musculatura territorial amb una trobada de Jordi Hereu amb una vintena d'alcaldes del Pirineu. La reunió es va fer dalt de l'estació d'esquí d'Espot, al Pallars Sobirà. Els alcaldes, la majoria del Pirineu lleidatà i molts d'ells de CiU, van aparcar per un moment la precampanya electoral per mostrar el suport total a l'aventura olímpica que encapçala la capital del país. Van aprofitar, això sí, per recordar que cal dotar d'infraestructures de comunicació potents el Pirineu si es vol que la candidatura arribi a bon port. Amb la visita al Pallars, l'alcalde de Barcelona també va voler destacar que la candidatura compta amb tot el territori del Pirineu, i no només les estacions de la Cerdanya i el Ripollès, més pròximes a la capital.
Jordi Hereu va anar ahir al Pirineu a buscar suports, i n'hi va trobar. Tots a l'una. Fins i tot el temps, en un cap de setmana gèlid que amenaçava de deixar glaçat l'entusiasme dels alcaldes que van acompanyar Hereu en telecadira a la cota 2.500 de l'estació d'Espot, va somriure la candidatura olímpica i va regalar a l'alcalde un sol radiant per a la seva primera posada en escena al Pirineu. «El nostre projecte olímpic vol posar Barcelona al servei d'una millor vertebració del nostre país, vincular Barcelona amb el Pirineu és el millor projecte que Catalunya podrà presentar mai», va dir Hereu a peu de pistes.
Un dels que l'escoltaven de prop era l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla. Fins i tot ell, recentment proclamat cap de llista de CiU per Lleida en les pròximes eleccions al Parlament, va exhibir sense complexos el suport al projecte iniciat per l'alcalde socialista de Barcelona: pot ser una bona oportunitat perquè el Pirineu català sigui conegut arreu del món i el motor dels projectes pendents en infraestructures i comunicacions, segons va dir en un col·loqui públic després d'un dinar entre els alcaldes. Ell i altres alcaldes van recordar ahir la necessitat de convertir en autovia l'eix Lleida-Val d'Aran, Lleida-la Seu d'Urgell-Andorra, l'eix pirinenc (N-260) i els túnels de la Bonaigua i de Comiols.
Això sí, Batalla va fer una petita estirada d'orelles a Hereu pel fet que els alcaldes del territori s'haguessin assabentat d'un projecte que els afecta de ple per la ràdio el mateix matí que Hereu el feia públic. «Un projecte d'aquestes característiques s'havia de portar amb una gran confidencialitat», li va replicar Hereu.
Aquesta va ser l'única discrepància. Pel que fa a la resta, tots a l'una: des de les capitals de comarca del Pirineu lleidatà fins al síndic de la Val d'Aran, el delegat del govern de la Generalitat al Pirineu i també l'alcalde de Lleida, ciutat que aspira a tenir un paper rellevant en la candidatura des d'un punt de vista logístic, com a pont d'enllaç entre la capital i les possibles subseus olímpiques del Pirineu lleidatà, i fins i tot com a possible subseu d'alguna modalitat esportiva.
A la trobada també hi eren els representants de les 10 estacions d'esquí alpí del Pirineu català, i empresaris del sector hoteler pirinenc.
«Comptem amb tots»
L'emplaçament escollit per a la trobada, el Pallars Sobirà, no és casual. Jordi Hereu va voler deixar clar que la candidatura per als Jocs Olímpics d'hivern voldrà sumar tot el Pirineu al projecte, també el de Lleida, més allunyat de Barcelona. Hereu volia eradicar així la impressió que la candidatura barcelonina concentraria les seus en les estacions més properes: les de la Cerdanya i el Ripollès. «Comptem amb tots», els va dir.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.