L'Ajuntament ampliarà les zones de lleure a la Vall de l'Arrabassada gràcies al reaprofitament de dues parcel·les pròximes a la via Augusta, que a partir de l'any que ve estaran connectades amb el parc que hi ha entre els carrers Josep Carner i Carles Riba. La zona nova estarà unida amb els altres dos espais per passeres de fusta, serà més verda, tindrà gronxadors nous i estarà lleugerament elevada per damunt de la calçada, per provocar una reducció instantània de la velocitat dels vehicles que hi passin. Tenint en compte que els carrers del voltant porten el nom d'escriptors il·lustres, l'indret s'anomenarà parc de les lletres catalanes.
Els veïns ja fa temps que demanen al consistori que ampliï les zones d'oci, sobretot perquè amb el creixement que està experimentant el barri –hi viuen prop de 3.000 persones– l'espai per a lleure s'havia quedat petit, i tot es limitava pràcticament al parc que hi ha entre els carrers Carles Riba i Josep Carner. De fet, aquest parc ha estat el punt de partida per tal de crear un gran espai que portarà el nom de parc de les lletres catalanes, en honor als escriptors catalans que han donat nom a la gran majoria dels carrers del barri. La idea va ser lligar el parc ja existent amb dues zones verdes més que hi ha al costat de la Via Augusta. Aquests dos terrenys, però, no tenien la qualificació de zona verda, sinó únicament d'equipaments. «Tenia una altra realitat, però ho vam legalitzar en un temps rècord», va celebrar el regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrès. Amb el canvi d'usos, la zona d'equipaments s'ha traslladat a prop de l'ermita de la Salut i deixa via lliure perquè l'Ajuntament compleixi la demanda dels veïns.
Dividit, però unit
El futur parc tindrà poc més d'una hectàrea, estarà tot connectat amb passeres de fusta i, de retruc, s'aconseguirà que tots els vehicles que hi circulin a prop hagin de reduir molt la velocitat perquè la calçada estarà elevada. «Es tracta de col·locar esglaons que obliguin els cotxes a anar més lents perquè la zona sempre estarà plena de canalla», va recordar Tarrés, que va reiterar que la pista de bàsquet també s'ampliarà. També es renovarà l'arbrat i es plantaran espècies autòctones. A part del nom que portarà el parc ampliat, el consistori confia que l'espai servirà, a més, per fer un homenatge a autors com ara Espriu, Rodoreda, Pla i Segarra, entre d'altres, i per això es treballa per instal·lar una escultura o algun element que sigui visible.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.