Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La cooperant Alícia Gámez torna a casa després de 100 dies de segrest

L'executiu espanyol assegura que no s'ha pagat cap rescat i que treballarà per alliberar Albert Vilalta i Roque Pascual

.

Després de 100 dies en mans d'Al-Qaida, la cooperant catalana Alícia Gámez va arribar ahir a la tarda a Barcelona procedent de Burkina Faso, on es va trobar amb el seu germà i la secretària d'estat de Cooperació, Soraya Rodríguez. La vicepresidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, va confirmar ahir al migdia la notícia i va assegurar que l'executiu no va pagar cap rescat ni contraprestació a canvi de l'alliberament d'Alícia Gámez, que estava retinguda des del 29 de novembre juntament amb els seus dos companys, Albert Vilalta i Roque Pascual. La número dos del govern espanyol va assenyalar que continuaran treballat per alliberar els dos cooperants catalans que continuen retinguts a Mali, i que segons Gámez estan bé de salut.

La cooperant catalana Alícia Gámez va arribar ahir a l'aeroport de Barcelona, després de ser alliberada quan feia més de 100 dies que estava segrestada en mans d'Al-Qaida del Magrib Islàmic juntament amb Albert Vilalta i Roque Pascual. La cooperant catalana va viatjar en un avió de l'exèrcit amb el seu germà i la secretària d'estat de Cooperació, Soraya Rodríguez. Des d'ahir al matí diverses informacions apuntaven que l'alliberament d'Alícia Gámez era imminent, i la notícia la va confirmar al migdia en roda de premsa la vicepresidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, que va assegurar que no s'ha pagat cap rescat ni cap contraprestació. Durant els més de tres mesos que ha durat el segrest, l'executiu espanyol ha intentat mantenir la discreció sobre l'estat de les negociacions, tot i així han anat apareixent notícies que especulaven sobre les exigències dels segrestadors. Fa menys d'una setmana diverses agències apuntaven que Al-Qaida demanava l'excarceració de presos islamistes a canvi de l'alliberament dels tres catalans, una reivindicació que encara no ha estat confirmada pels salafistes. Tot i que el malson va acabar ahir per la cooperant catalana, els seus dos companys, Albert Vilalta i Roque Pascual, continuen segrestats després de tres mesos i mig. Sobre la situació dels dos cooperants, Gámez va confirmar que es troben en bon estat de salut però que estan nerviosos per poder ser alliberats ben aviat. Ahir, diversos experts consultats per l'Agència Catalana de Notícies expressaven la seva sorpresa pel fet que els segrestadors hagin optat per deixar anar només un dels tres ostatges. Les mateixes fonts es van mostrar poc optimistes pel que fa a la possibilitat que Pascual i Vilalta siguin alliberats de manera imminent. Per la seva banda, la número dos del govern espanyol va assegurar que l'executiu centra els esforços ara a aconseguir que els altres dos segrestats puguin tornar a casa tan aviat com sigui possible.

Tres mesos de segrest

Els tres cooperants catalans van ser segrestats el 29 de novembre passat a Mauritània quan recorrien la carretera que uneix Nouadhibou amb la capital del país, Nouakchott, una via que fins ara no es considerava perillosa. Posteriorment els segrestadors els van traslladar al nord de Mali, on Al-Qaida del Magreb Islàmic sembla haver trobat un refugi on establir-se. En el mateix comunicat Al-Qaida va reivindicar el segrest dels tres catalans i del francès Pierre Camatte, que va ser retingut tres dies després que els catalans. En aquest cas, el segrest de Camatte va acabar el 23 de febrer passat a canvi de l'alliberament de quatre presos islamistes fet per les autoritats de Mali. Alícia Gámez va viatjar ahir en cotxe fins a la ciutat maliana de Gao, des d'on va volar fins a Ouagadougou, la capital de Burkina Faso, des d'on va agafar l'últim avió cap a Barcelona. Malgrat que va ser ahir quan es va completar l'alliberament de la cooperant, fonts coneixedores del cas indiquen que l'operació ja es va acordar entre el dilluns i el dimarts d'aquesta setmana. La mateixa vicepresidenta del govern espanyol va viatjar dimarts al vespre fins a Barcelona, on es va reunir amb les famílies dels tres catalans.

CRONOLOGIA

29 de novembre
Alícia Gámez, Albert Vilalta i Roque Pascual són segrestats a Mauritània
1 de desembre
Al-Qaida del Magrib Islàmic reivindica el segrest dels tres catalans i del francès Pierre Camatte
9 de desembre
Arriben a Barcelona la resta de membres de la Caravana
Desembre
Els catalans estan retinguts al nord de Mali
29 de desembre
Es confirma que Vilalta va resultar ferit durant el segrest
23 de febrer
Al-Qaida allibera Camatte a canvi de l'excarceració de quatre presos islamistes
9 de març
Alícia Gámez viatja des de Mali fins a la capital de Burkina Faso, des d'on vola fins a Barcelona
Darrera actualització ( Dijous, 11 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook