Els embassaments catalans van continuar ahir buidant aigua de forma controlada per fer evitar qualsevol risc d'inundació. Van molt plens a causa del desgel i de les pluges dels darrers dies. El de la Llosa ahir estava sobreeixint, i durant unes hores el pla inuncat en diverses comarques, tot i que finalment les precipitacions no van ser tan intenses com s'esperaven. A Ponent i al Pirineu van caure de 15 a 30 litres per metre quadrat
El buidatge dels pantans va començar la setmana passada davant de la crescuda dels rius provocada pel desgel i agreujada per les pluges. Ahir, 10 embassaments van estar traient de manera controlada per evitar que un augment dels ruixats provoqués mals majors: Baserca, Sopeira, Oliana, Rialb, Talarn, la Mitjana de Lleida, Sant Llorenç, sallent, Flix i Camarasa.
Durant la jornada d'ahir Protecció Civil va activar durant hores el pla Inuncat en fase d'alerta. Les precipitacions es van concentrar al Pirineu i a les terres de Ponent. A Sort van caure 29 litres per metre quadrat, al Pont de Suert 26 litres per metre quadrat, 21 a la Vall de Boí, 17 a Gimenells (Segrià), 15 a Queralbs i 12 a Vielha, segons les dades recollides fins a les 8 del vespre.
Per a la matinada d'avui Protecció Civil ha mantingut la fase de prealerta amb previsió de ruixats forts sobretot a les comarques centrals i de l'àrea de Barcelona i en menor mesura al camp de Tarragona i les comarques gironines.
La previsió per a avui és que al matí les pluges sigui més febles i disperses a l'extrem nord del país i que a la tarda, de nou, els ruixats s'estenguin per la meitat nord de país. Seran més probables al Pirineu i Prepirineu i localment forts, de fins a 20 litres per metre quadrat en trenta minuts. Localment podran anar acompanyats de tempesta i calamarsa, i no es descarten ruixats més febles en altres punts de muntanya. Podria neva a partir dels 2.000 metres al Pirineu de Lleida i dels 2.400 al Pirineu de Girona.
Nova eina per seguir el temps
Els aficionats a la meteorologia i, en general, els afectats per aquest inestable final de primavera tenen des d'ahir una nova eina per seguir gairebé en directe l'evolució de les pluges, l'aforament dels rius, els avisos del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i, fins i tot, les necessitat de reg que pot tenir el seu jardí durant els pròxims dies. La nova eina d'informació L'aigua en temps real està disponible a internet (http://aca-web.gencat.cat/ aca/aetr/index.html) gràcies al treball de l'Agència Catalana de l'Aigua i el SMC.
El nou sistema perfecciona la consulta de les imatges dels radars meteorològics, una de les utilitats populars de la web del SMC. Així, per exemple es pot recrear l'evolució de les pluges a tot Catalunya les últimes 24 hores i els últims 24 dies
L'objectiu de la web és proporcionar informació per millorar l'ús de l'aigua. En aquest sentit, un dels seus apartats ajuda a planificar el reg dels jardins en funció de la pluja caiguda les últimes hores i la previsió setmanal.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.