Dilluns, 21 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Diversos estudis avalen que la dieta mediterrània redueix el risc de tumors

Els experts destaquen els beneficis que aporta aquest patró alimentari en conjunt

Un treball constata que protegeix del càncer d'estómac

El consum de fruita ésund els pilars de la dieta mediterrània tradicional Foto: AVUI.

Diversos estudis han constatat els beneficis que molts aliments inclosos en la dieta mediterrània tenen sobre la salut. Des de l'oli d'oliva fins a les fruites i verdures fresques, la fruita seca i el vi, aquest darrer sempre consumit amb moderació. Però, més enllà de treballs centrats en productes concrets, la recerca en aquest àmbit cada cop apunta més en la direcció de considerar que el gran benefici per a la salut l'ofereix la dieta mediterrània en conjunt.

Aquesta és la línia que segueix l'estudi internacional EPIC (European perspectives investigation into cancer), presentat en el darrer Congrés de la Dieta Mediterrània, segons el qual les persones que tenen un patró alimentari molt proper a la dieta mediterrània tenen fins a un 33% menys de probabilitat de desenvolupar un càncer d'estómac. El treball, en el qual van participar científics de l'Institut Català d'Oncologia (ICO) i de l'institut Idibell, va aparèixer publicat a la revista American Journal of Clinical Nutrition.

L'estudi va incloure 485.044 persones de 35 a 70 anys de deu països europeus, als quals se'ls va fer un seguiment durant nou anys tant de la dieta com dels estils de vida. Transcorregut aquest temps, 449 persones havien desenvolupat càncer gàstric, un dels tumors més letals. Entre els individus que tenien més adhesió a la dieta mediterrània la incidència de la malaltia va ser un 33% menor. Segons els autors del treball, més enllà de la influència de cada aliment, el que realment confereix una protecció important contra el càncer d'estómac és “l'efecte simultani del conjunt de components de la dieta mediterrània”.

El concepte tradicional de dieta mediterrània es basa en un elevat consum de fruites, verdures, cereals, fruita seca, llegums, peix i oli d'oliva, i un baix consum de productes lactis i de carn.

LA XIFRA

25
per cent dels casos de càncer colorectal podrien evitar-se amb la dieta mediterrània, segons l'OMS.

Cada cop més allunyats de la nostra herència

Els països de la conca mediterrània estan abandonant una de les seves millors herències. La tan lloada dieta mediterrània cada cop té menys seguidors allà on aquest patró alimentari s'ha mantingut durant segles. Un estudi de la Fundació Dieta Mediterrània constata que tots els països de la regió se n'han anat allunyant, amb Grècia, Albània, Turquia i l'Estat espanyol al capdavant. Iran és el país on més s'ha mantingut la dieta.

Darrera actualització ( Dijous, 1 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Infermer/a per a Centre de la 3ª Edad

C. de P. Las Arcadias Calàbria

20/05/12 20:24 - BARCELONA

Personal de manteniment

Mercadona, SA

18/05/12 20:07 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Creieu que Espanya es trenca?
Creieu que Espanya es trenca?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter