El ple de l'Ajuntament de Vic ha rebutjat aquest migdia les dues mocions de Plataforma per Catalunya (PxC) en què es proposava, per una banda, la prohibició de l'ús del burca en equipaments públics i, per l'altra, la declaració de persona non grata a tots els immigrants il·legals que s'empadronin a l'Ajuntament de la ciutat. Tots els grups municipals (CiU, PSC, ERC, CUP i ICV) excepte PxC s'han pronunciat en contra d'aquestes mocions, que han estat rebutjades per 17 vots en contra i 4 a favor.
Prohibir la burca
En la primera moció presentada Plataforma per Catalunya ha demanat limitar l'accés i l'ús de qualsevol tipus de vestimenta que cobreixi totalment la cara o que impedeixi la identificació de les persones en els equipaments municipals. La intenció d'Anglada, era portar una proposar una normativa que prohibís l'ús del burca també a la via pública però el líder de PxC ha reconegut que l'Ajuntament no té competències al respecte i ha demanat que el govern estatal ho reguli.
Tots els grups que conformen el consistori han mostrat el seu rebuig a aquesta moció. El PSC ha explicat que tot i estar en contra de l'ús del burca com un element “denigrant” per les dones, la moció de PxC respon a l'“oportunisme polític” ja que s'apropen les eleccions.Des de CiU han recordat que ja hi ha ordenances municipals que regulen alguns dels aspectes dels inclosos en la moció d'Anglada i han denunciat que la moció no va a l'“arrel” del problema.D'altra banda, ICV, ha afirmat que la prohibició no soluciona “res” i que l'únic que fa és apartar aquestes dones del carrer i “traslladar els nivells d'opressió dins de casa”. En la mateixa línia s'ha expressat la regidora de la CUP, Laia Jurado, que ha assegurat que aquestes iniciatives provoquen “fractura social”.
L'immigrant il·legal, ‘persona non grata'
La segona moció que ha presentat Plataforma per Catalunya, i que també ha estat rebutjada per tots els altres partits, pretenia considerar persona non grata a qualsevol immigrant en situació irregular que vulgui empadronar-se a Vic.
La majoria del ple ha mostrat la seva indignació per aquesta iniciativa d'Anglada. El regidor convergent, Xavier Solà, ha proposat que aquest tipus de mocions s'haurien de consultar a la fiscalia per comprovar si s'ajusten al codi penal.
Relacionar immigració amb delinqüència
El líder de PxC ha defensat la seva proposta afirmant que no es pot “consentir” que els immigrants il·legals puguin empadronar-se i tenir “dret a la sanitat, a l'escolarització o als serveis socials”. Segons Anglada, aquestes persones “porten més despesa social, més delinqüència i fomenten l'economia submergida”.
L'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, que ha titllat Anglada de “nazi”, ha denunciat que associar els termes “il·legal i delinqüent és denigrant” i que aquesta moció només és una “provocació”.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.