L'Audiència Nacional en un escrit derivat del recurs contenciós administratiu interposat per Greenpeace contra el procés del cementiri nuclear ordena al ministeri d'Indústria que inclogui en l'expedient que ha de lliurar-se a les organitzacions demandants nous documents tècnics que segons els ecologistes són “clau” i que l'advocat de l'Estat “es negava a presentar”.
En concret, Indústria haurà d'incloure el projecte tècnic del Magatzem Temporal Centralitzat (ATC) de residus nuclears, l'estudi de seguretat de l'ATC, el projecte tècnic del Centre Tecnològic Associat a l'ATC per a experimentació amb residus radioactius i radioactivitat, l'estudi de seguretat del Centre Tecnològic i els informes sobre la protecció física de l'emplaçament del complex.
Segons Greenpeace aquest procés, “pot considerar-se il·legal perquè vulnera clarament els principis jurídics continguts al conveni sobre l'accés a la informació, la participació del públic en la presa de decisions i l'accés a la justícia en matèria de medi ambient”.
Per això, “davant el rotund rebuig social, territorial i polític suscitat davant aquest projecte, Greenpeace demana al govern espanyol i al PP que acordin, en el pla energètic que estan negociant, la paralització del procés del cementiri nuclear”, ha dit Carlos Bravo, responsable de la campanya d'energia de Greenpeace.
Greenpeace a finals de febrer va interposar un recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional (al que s'ha sumat Ecologistes en Acció) per a impugnar la Resolució del 23 de desembre de 2009 de la secretaria d'Estat d'energia del ministeri d'Indústria que donava inici al procés de recerca de candidats per a allotjar el cementiri nuclear centralitzat (ATC) i el seu centre d'experimentació nuclear associat.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.