Les famílies de les dues noies de 22 anys que van morir en l'allau humana al festival de música techno Love Parade de Duisburg es troben ja aquest dilluns a Alemanya per identificar els cadàvers de les joves i realitzar els tràmits per a la repatriació dels seus cossos.
Es tracta de Clara Zapater Caminal, de Tarragona, i Marta Acosta Mendoza, de Cambrils, que s'havien desplaçat al festival amb un grup d'unes trenta persones, la majoria companys del programa Erasmus.
Les joves, de 22 anys, havien passat el curs a la universitat alemanya i tenien previst tornar a casa al llarg d'aquesta setmana, ja que havien finalitzat les classes i els exàmens i s'havien quedat a Alemanya per celebrar el final de curs amb els companys.
Les famílies van viatjar aquest diumenge cap al país germà on Clara Zapater i Marta Acosta, veïnes de Tarragona i Cambrils, respectivament, tot just finalitzaven dos trimestres d'estada amb beca Erasmus per estudiar a la Universitat de Münster, al nord-oest d'Alemanya.
Mentrestant, la Fiscalia de Duisburg ha obert una investigació per conèixer les causes de la tragèdia en que van perdre la vida fins a dinou persones i més de 300 van resultar ferides.
La de Duisburg va ser la primera edició de la festa que se celebrava en un recinte tancat, l'antiga estació de mercaderies de Güter. Un lloc que, segons els mitjans alemanys, podia acollir un màxim de 300.000 visitants. L'afluència a la Love Parade de les últimes edicions havia superat el milió de persones.
Els organitzadors parlen d'1,4 milions de participants, i nombrosos testimonis expliquen que, a mitja tarda, es va anunciar per megafonia que s'havia tancat l'accés al recinte i que es va demanar als que encara no eren a dins que se n'anessin.
Aquest diumenge, però, les autoritats de Duisburg han explicat que l'antiga estació de mercaderies on se celebrava el festival podia acollir només 300.000 persones i que no estava plena, ja que l'única dada que els consta són els cent mil participants que havien arribat en tren.
Ni el cap del gabinet de crisi ni l'alcalde ni el cap de policia han volgut donar més detalls sobre les causes de la tragèdia. Han argumentat que hi ha una investigació en marxa.
Els organitzadors, que no van suspendre de forma immediata el festival per evitar mals majors, han dit aquest diumenge que no es tornarà a fer mai més.

































Comentaris
DISCULPEU: Aquesta notícia havia d'anar a l'article del ministre Blanco. M'he equivocat de lloc, òbviament. Demano disculpes. Atentament;
Doncs a mi m'agrada depilar-me les aixelles, l'escrot i la minga. Ho vaig llegir en un llibre d'autoajuda i funciona. A les senyores els agrada més xarrupar sense tobar-se pèls a la llengua.
Mateu Solà Vildelmàs: Una sàvia consideració, la teva!! Ben trobat, sí senyor!
Per a plorar. En quin món vivim. D'absurditat total. Anar-se'n a morir en plena joventut aplastat en vacances d'estiu per una massa humana borreguil en un tunel gris terrorífic d'una ciutat alemanya de 2ª escoltant música màquina horrible plena de gent empastillada. Per a plorar. DEP Clara i Marta.
Toni Caballol Klarer, Mateu Solá Vilademas sois unos gilipollas, que no saben mostrar un minimo de respeto por la muerte de dos personas y por sus familiares... A las familias de estas chicas les envio mí mas profunda condolencias!!! ...
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.