Un antic supermercat del barri de Remolins és per segon any consecutiu la mesquita de la comunitat musulmana de Tortosa durant el ramadà. Si un divendres qualsevol l'oratori de la plaça de Montserrat ja es queda petit –alguns dies hi ha desenes de persones resant amb catifes al carrer–, ja fa uns anys que busquen un lloc molt més gran durant el mes del dejuni per l'afluència més gran de fidels. El col·lectiu calcula que li caldria una mesquita per a 600 persones. L'any passat, l'Ajuntament ja no els va poder cedir un pavelló de l'antic escorxador, perquè s'hi feien obres; ni tampoc cap altre edifici municipal, perquè el ramadà va coincidir amb les festes de la Cinta. Davant d'això, la comunitat musulmana va fer una col·lecta per llogar els baixos de Remolins.
El local té uns 600 metres quadrats i està situat a la intersecció de l'avinguda de Felip Pedrell amb el carrer Jaume Tió i Noé. Ahir al migdia, primer divendres del ramadà, hi resaven una vintena de fidels, però al vespre s'omple. L'antic supermercat hauria estat una solució força bona per al trasllat definitiu de l'oratori de la plaça de Montserrat, tal com fa anys que demana l'associació de veïns del Centre-Nucli Històric; però el lloguer era massa car per pagar-lo tot l'any. També va fracassar l'intent de l'Ajuntament de donar un permís d'obres en uns terrenys de Campredó, un oferiment que el consistori no ha reconegut mai oficialment.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.