Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
societat

El govern posa fi al reclam de prostitutes ‘sanes'

La llei aprovada ahir eximeix les treballadores del sexe de revisions mèdiques obligades

El govern també regula per primera vegada l'oci nocturn

Una prostituta a la carretera, en una imatge d'arxiu. Foto: E. PICAS.

Les prostitutes que exerceixen en bordells de Catalunya ja no estaran obligades a passar un control sanitari preventiu, segons va aprovar ahir la Generalitat, que d'aquesta manera vol evitar que aquest requisit, vigent des de l'any 2002, sigui utilitzat com a reclam perquè els clients no usin condó. L'eliminació d'aquesta obligació figura en el reglament de la llei d'espectacles que va aprovar ahir el govern, que manté tots els altres punts de la normativa aprovada el 2002 per l'executiu de CiU.

Així doncs, es manté l'obligació de complir amb les condicions d'higiene i salubritat dels locals establertes el 2002, per exemple, tenir habitació, bany, dutxa, bidet i ventilació, així com disposar de preservatius homologats.

L'únic punt d'aquest antic decret que ara no es manté és l'existència d'un control sanitari preventiu de les prostitutes, ja que, segons el departament d'Interior, aquest requisit s'utilitzava a la pràctica com a reclam perquè els clients no usessin mesures de protecció.

Els ‘after hours', lluny

La nova llei també regula per primer cop els after hours, que hauran de situar-se almenys en un radi de 500 metres dels nuclis urbans, centres educatius, biblioteques o centres de culte. A més, hauran de tenir vigilants de seguretat i personal de control d'accés i disposar de serveis d'assistència sanitària i aparcament i no permetran l'entrada a menors d'edat.

També es regulen per primera vegada les discoteques de menors: es prohibeix la venda de tabac i alcohol en locals per a menors de 14 a 17 anys i s'estableix que els menors de 16 anys podran entrar a les discoteques, sales de festes o sales de concert quan s'hi programin actuacions en directe i sempre acompanyats dels pares o tutors.

El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, va assegurar que aquesta nova llei significa un pas “molt important”, perquè s'acaba amb una situació “d'alegalitat” dels locals after hours. En aquest sentit, va indicar que, per elaborar el text, hi ha hagut un “diàleg permanent” amb el sector.

La nova llei també preveu que els ajuntaments amb més de 50.000 habitants puguin autoritzar aquest tipus d'establiments. En la resta de municipis, ho farà la Generalitat, sempre que no delegui la competència en un ajuntament.

LA FRASE

L'objectiu és evitar que s'utilitzi l'estat
de salut d'aquestes persones com a reclam publicitari
Mercè Claramunt
Directora general de Jocs i Espectacles
Darrera actualització ( Dimecres, 1 de setembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Puigdàlber/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate