"És el telèfon més esperat des del d'Alexander Graham Bell". Aquesta rotunda comparació l'ha pronunciat recentment l'analista nord-americà Michael Gartenberg en referència al nou dispositiu mòbil d'Apple que divendres es comercialitza als Estats Units, l'iPhone. L'iPhone és la suposada joia de la corona d'Apple, és a dir, d'Steve Jobs, un gadget portàtil que incorpora les prestacions d'un telèfon mòbil, ordinador portàtil, reproductor multimèdia i agenda electrònica. Tot en un, i amb l'habitual navegació intuïtiva d'Apple, amb un teclat tàctil que deixa enrere els habituals teclats dels mòbils.
Amb la imminent comercialització als Estats Units, s'estan fent públiques les opinions dels usuaris que ja l'han pogut provar, i les opinions són, com sol passar amb els productes d'Apple, molt favorables o molt escèptiques. Des que es va presentar al mes de gener, l'iPhone ha generat tantes expectatives que alguns analistes consideren que al dispositiu li serà pràcticament impossible estar a l'alçada. David Platt, professor de ciències de la computació de Harvard, ha estat contundent: "Ni Déu podria dissenyar un aparell que pogués complir amb totes les expectatives que s'han creat a l'entorn de l'iPhone".
El preu de sortida del dispositiu oscil·la entre els 500 i els 600 dòlars. Les accions d'Apple han pujat al llarg del 2007 un 35%. Un milió d'usuaris han manifestat la seva disposició a comprar-lo. Apple n'espera vendre 10 milions d'unitats en el primer any de comercialització. Xifres que divendres començaran a ser contrastades amb la realitat del mercat. N'hi ha que creuen que l'iPhone pot ser el gran fiasco tecnològic dels últims anys; n'hi ha que creuen que hi haurà un abans i un després de l'iPhone.
També n'hi ha que, un cop l'han provat, han fet llistes d'alguns defectes notables: l'iPhone no permet tallar, copiar o enganxar text, una de les funcionalitats d'edició més emprades per qualsevol perfil d'usuari; no permet fer servir els nostres arxius musicals com a timbre de trucada del mòbil; en principi no suporta l'Adobe Flash i la càmera fotogràfica no permetrà enregistrar vídeos, certament una mancança en un reproductor multimèdia d'imatge, àudio i vídeo.
Societat
L'iPhone 'debuta' divendres als Estats Units
Els analistes han valorat el nou dispositiu amb disparitat de criteris, entre l'eufòria i l'escepticisme
Notícies relacionades
- Es venen més de 500.000 iPhones en tres dies
- Una empresa nord-americana detecta preblemes de seguretat a l'iPhone
- L'iPhone desembarca a Europa
- L'èxit d'iPhone multiplica els guanys d'Apple
- L'iPhone d'Apple arriba a França a 749 euros
- Un milió d'iPhones estan fora de la llei
- Telefónica anuncia que vendrà l'iPhone a l'Estat
- L'iPhone 3G surt a la venda a l'Estat, i no incorpora el català

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.